בדרך למיזוג עם אל-על: ישראייר ממשיכה להציג שיפור בדוחות

חברת התעופה מציגה שיפור של 45% במחזור המכירות, שגדל ברבעון השני של 2017 מ-80 מיליון דולר אשתקד ל-116 מיליון דולר ■ הרווח התפעולי ברבעון צמח ל-2.7 מיליון דולר, לעומת מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד ■ תחלק דיבידנד של כ-22 מיליון דולר

אורי סירקיס / צילום: יונתן בלום
אורי סירקיס / צילום: יונתן בלום

אחרי החתימה על ההסכם עם אל-על, חברת התעופה ישראייר מציגה רבעון שני הכולל שיפור של 45% ב-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים, הפחתות ופחת) ושיפור של 45% במחזור המכירות, שגדל ברבעון השני של 2017 מ-80 מיליון דולר אשתקד ל-116 מיליון דולר.

הרווח התפעולי ברבעון השני השנה צמח ל-2.7 מיליון דולר, לעומת מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, כשמתחילת השנה הרווח התפעולי גדל ביותר ממיליון דולר והסתכם ברווח של 0.7 מיליון.

הרווח הנקי ברבעון עמד על 1.1 מיליון דולר - היקף זהה לזה שהציגה החברה בתקופה המקבילה אשתקד, כשנזכיר כי בתקופה זו בשנה שעברה זקפה הקבוצה 0.9 מיליון דולר רווח חד-פעמי ממכירת דיזנהאוז תיירות יוצאת.

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, התייחס לדוחות ואמר כי "קצב הצמיחה המשמעותי של הקבוצה בכל המדדים התאפשר הודות לדבקות באסטרטגיית חבילות הנופש, הטיולים המאורגנים והתמיכה הבלתי רגילה של כל עובדי החברה להצלחת החברה ועמידה במשימותיה, וזאת על אף היחלשות הדולר, התייקרות הדלק הסילוני וגידול בהוצאות השכר והתפעול".

יוני צברי, סמנכ"ל הכספים של ישראייר, מסר כי "קבוצת ישראייר סיימה את הרבעון עם יתרות מזומנים של כ-9 מיליון דולר, כ-3 מיליון דולר יותר מהתקופה המקבילה אשתקד, זאת לאור המשך התחזקות תזרים המזומנים מפעילות השוטפת של הקבוצה. הקבוצה הקטינה בחציון הראשון של שנת 2017 את יתרת חובותיה לבנקים בסכום כולל של כ- 10 מיליון שקל, ולראשונה סך חובות הקבוצה לבנקים ירד אל מתחת לרף ה-100 מיליון שקל. השיפור המשמעותי בתוצאות הקבוצה והמעבר לרווחיות בשנתיים האחרונות איפשרו לישראייר להכריז על חלוקת דיבידנד של כ-22 מיליון דולר לבעלי המניות".

לפי דוחות רשות שדות התעופה, מתחילת השנה (ינואר-יולי) הטיסה ישראייר כ-355 אלף נוסעים - מספר המשקף גידול של כ-60% ביחס למחצית הראשונה של 2016. החברה מוקמה כחמישית בהיקף תנועת הנוסעים בתקופה זו אחרי אל-על, טורקיש איירליינס, אירופלוט ואיזי ג'ט. בחודש יולי לבדו הטיסה ישראייר כ-102.5 אלף נוסעים. יצוין כי ישראייר משווקת חבילות נופש המשלבות טיסות של חברות זרות (בקוד זר).