מועצת העיר נהריה אישרה מתווה להסכם גג חדש

הסכם הגג החדש שצפוי להיחתם בעיר אמור להוסיף לנהריה כ-10,000 יחידות דיור חדשות

אתר בנייה. המצב בשוק הדיור מחייב לנקוט גם צעדים לא שגרתיים / צילום: תמר מצפי
אתר בנייה. המצב בשוק הדיור מחייב לנקוט גם צעדים לא שגרתיים / צילום: תמר מצפי

עוד הסכם גג בדרך לחתימה. מועצת העיר נהריה אישרה אמש (ד') את מתווה הסכם הגג שצפוי להיחתם בין העירייה למדינה בקרוב. מדובר בהסכם גג עליו עובדים הצדדים השונים למעלה משנה וחצי וצפוי לכלול תוספת משמעותית של יחידות דיור בעיר הצפונית.

על פי מכתב שנשלח לחברי המועצה בעיר, הסכם הגג יכלול תוספת של כעשרת אלפים יחידות דיור חדשות בצפון ומזרח העיר ובניית אזור תעשייה חדש בגבעת שעל (על כביש 89 כשני קילומטר מזרחה לצומת כברי) על שטח של כ-550 דונם סך הכל. עוד על פי המכתב שנשלח לחברי מועצת העיר, ההיקף התקצוב הממשלתי שתקבל העירייה מכוח ההסכם יעמוד על כ-318 מיליון שקל המיועדים לפיתוח תשתיות חדשות ושדרוג תשתיות קיימות בעיר. תוספת יחידות הדיור במסגרת הסכם הגג צפויה להביא את אוכלוסיית העיר נהריה לכמאה אלף איש תוך מספר שנים.

"הסכם זה מבטא הישג עצום לנהריה תוך הבעת אמון של המדינה ביכולתה של נהריה להמשיך ולשגשג כבירת הגליל המערבי ולהוות אבן שואבת לאוכלוסיית האזור", כך כתב ראש העיר, ז'קי סבג, לחברי המועצה.

נציין כי בדומה לערים אחרות, גם בנהריה נרשמת התנגדות להסכם הגג מצד גורמים שונים. כך למשל, חברי המשמר החברתי בעיר, שהפגינו אתמול במחאה על אישור מתווה ההסכם. לאחר אישור המתווה נמסר היום מאנשי המשמר החברתי בעיר כי: "לאחר שקראנו את כל 80 העמודים של הסכם הגג, הגענו למסקנה כי מדובר בהסכם שעלול לשנות את פני העיר נהריה כולה ולהחריב אותה.

"העיר נהריה אינה מטפלת בכל נושא התשתיות מזה עשרות שנים: ביוב זורם בנחל הגעתון שבמרכז העיר, פקקי ענק בכבישי 4 ו-89 ובעיות תחבורה עצומות במרכז העיר שלא טופלו מעולם. בתוך כך, לקבל כעת החלטה על פיה יתווספו כעשרת אלפים יחידות דיור חדשות לעיר משמעותה להתעלם טוטאלית מהמצוקות התשתיתיות של נהריה". במקביל, חוששים אנשי המשמר החברתי כי הגידול באוכלוסייה הצפוי מכח ההסכם עשוי גם להוביל לביטול הטבות המס לתושבי העיר.