גלובוס מקס: 6 הצעות הוגשו לרכישת רשת בתי הקולנוע

6 המציעים הם קרן להב, קרן אייפקס, קרן קלירארק, קרן סקיי, אלקו ואוראנוס ■ בכוונת הנאמנים לקיים התמחרות ביום חמישי הבא במטרה לקדם את בחירת הרוכש

בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי
בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי

נאמני רשת גלובוס מקס, עו"ד גיל אורן, עו"ד אלונה בומגרטן ורו"ח בעז ברזילי, מעדכנים כי עד ליום חמישי הוגשו לנאמנים 6 הצעות לרכישת הרשת. 

6 המציעים הם קרן להב, קרן אייפקס, קרן קלירארק, קרן סקיי, אלקו ואוראנוס. מרבית הרוכשים הם קרנות השקעה פיננסיות ולא אסטרטגיות, שמאופיינות בטווח זמן מוגבל של מספר שנים בטרם עליהן להשביח ולממש את הרכישה. 

בכוונת הנאמנים לקיים התמחרות ביום חמישי הבא במטרה לקדם את בחירת הרוכש. יודגש כי הרכישה, ככל שתומלץ על-ידי הנאמנים, כפופה לאישור בית המשפט ולשאר האישורים הנדרשים על-פי דין.

כעת, על-פי הנוהל שקבעו הנאמנים, יחל תהליך ההתמחרות, במסגרתה יביחנו את ההצעות הן מבחינת השווי הכספי של ההצעה והן מבחינת הזיקה המקצועית לתחום הקולנוע. הנאמנים קבעו נוהל שנותן שבועיים לתהליך ההתמחרות.

נזכיר כי המועד להגשת הצעות לרכישת הרשת הוארך עד אתמול בתקווה לקבל הצעות גבוהות יותר, על רקע פתרון הסכסוך בין הרשת לקבוצת מליסרון ועל רקע אישור שנתן בית המשפט לפתיחת מתחם חדש באשקלון באוקטובר.

בשבוע האחרון השופט עודד שחם מבית המשפט המחוזי בירושלים אישר את בקשת נאמני רשת גלובוס מקס לפתוח מתחם חדש של 8 בתי קולנוע ו-762 כיסאות בקניון מרינה מול באשקלון, שבו כבר הושקעו 7 מיליון שקל ושהצריך השקעה נוספת של 2.5 מיליון שקל, שצומצמה ל-650 אלף שקל בלבד. מדובר בהחלטה משמעותית, שכן על פניו אמורים נאמנים בהליך הקפאת הליכים לשמר את המצב הקיים ולא לפעול לפיתוחו. ההתקשרות לבניית המתחם החלה ב-2014.

הרווח התפעולי של גלובוס מקס עומד על כ-20 מיליון שקל בשנה, וההערכות בענף הן כי שווייה לצורך העסקה יהיה 120-160 מיליון שקל. כיום 75% מהרשת נמצאת בבעלות משותפת של איש העסקים מושאל שטראוס, המכהן בין היתר כנשיא אוניברסיטת ישיבה בארה"ב; והרברט סייף, הפעיל בתחום הבידור; ו-25% נמצאים בידיו של בנט קפלן, שהודח על-ידי שטראוס וסייף.

על-פי דוח הנאמנים שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, חובות הרשת עומדים על 330 מיליון שקל - פער של כ-230 מיליון שקל מהסכום הראשוני שהציגה החברה. לטענת הנאמנים, עיקר השוני נובע מתביעות החוב שהגישו בעלי המניות בסך כ-100 מיליון שקל ותביעות חוב נזיקיות בסכום של כ-80 מיליון שקל. נגד החברה הוגשו 176 תביעות חוב.

גלובוס מקס היא אחת משלוש החברות המרכזיות בישראל העוסקות בהקמה, ניהול ותפעול של בתי קולנוע. החברה מפעילה כיום 11 מתחמי בתי קולנוע פעילים. שתי מתחרותיה העיקריות הן סינמה סיטי ויס פלאנט. בנוסף, היא משמשת כמפיצה הבלעדית בישראל של 3 אולפני סרטים, וחלק משמעותי בפעילות הרווחית שלה מגיע מתחום זה.