המשטרה סירבה להתערב בהפגנת גמלאיה מול בית יועמ"ש האוצר

בסוף השבוע דרש היועץ המשפטי של האוצר, עו"ד אסי מסינג, לקדם חקיקה שתאסור על הפגנות מול בתי פקידים, וזאת לאחר שהפגנה סוערת נערכה ביום שישי מול ביתו, ולאחר שהמשטרה סירבה להתערב למרות פניות מצד תושבים

עו"ד אסי מסינג מונה ליועץ המשפטי של משרד האוצר / צילום: דר בון
עו"ד אסי מסינג מונה ליועץ המשפטי של משרד האוצר / צילום: דר בון

זעם באוצר על קמפיין אישי שמנהלים גמלאי המשטרה נגד גורמי מקצוע במשרד ש"סומנו" כמי שפועלים נגד תשלום תוספת שכר לאנשי המשטרה ושירות בתי הסוהר. באוצר טוענים כי הקמפיין זוכה לגיבוי שקט של המשטרה.

ל"גלובס" נודע, כי בסוף השבוע דרש היועץ המשפטי של האוצר, עו"ד אסי מסינג, לקדם חקיקה שתאסור על הפגנות מול בתי פקידים, וזאת לאחר שהפגנה סוערת נערכה ביום שישי מול ביתו ולאחר שהמשטרה סירבה להתערב למרות פניות מצד תושבים.

מדובר בקמפיין שהחל לאחר שבית הדין לעבודה קיבל את עתירתם של גמלאי המשטרה והשב"ס, הדורשים שתוספת שכר בגין "היעדר ביטחון תעסוקתי", המשולמת לאנשי הקבע בצה"ל משנת 2006, תשולם גם להם, מכוח החלטת ממשלה מ-1979 הקובעת הצמדה של שכר השוטרים והסוהרים לשכרם של אנשי הקבע.

בעקבות פסק הדין שניתן ב-24 ביוני, הגישה המדינה ערעור ובקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה - שעלותה לאוצר המדינה נאמדת בהוצאה חד-פעמית של כ-4.5 מיליארד שקל (להחזר רטרואקטיבי של תוספות השכר מ-2006) ובסכום שנתי קבוע של חצי מיליארד שקל מכאן ולהבא.

ביום שישי האחרון יזמו מארגני הקמפיין הפגנה מול ביתו של היועץ המשפטי של האוצר, עו"ד מסינג, שלטענתם הגיש את הערעור מטעם המדינה ואת הבקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין לטובתם. בפוסטים בפייסבוק לקראת ההפגנה נכתב, בין היתר, "מחכה לכם היום יום שישי בשעה 13:00 מול ביתו של היועץ המשפטי של האוצר". בעקבות ההפגנה נכתב: "היום בצהריים התקיימה מחאה מאוחדת של מובילי המאבק מול ביתו של האיש שאחראי על הערעור על החלטת בית הדין - הפרענו למנוחת הצהריים שלו ושל השכנים".

ל"גלובס" נודע, כי במהלך ההפגנה פנו אזרחים בשכונה למשטרה וביקשו את התערבותה - אך המשטרה סירבה להתערב.