נובולוג רוצה לבנות עתיד אחרי הפצת תרופות: רוכשת את חברת הציוד מדיקוויפ ב-45.5 מיליון שקל

יו"ר נובולוג: "הגענו לתקרת צמיחה מסוימת בהפצת תרופות בישראל" "העתיד הוא רקיחת תרופות אישיות בבית הלקוח"

חברת הלוגיסטיקה לשוק הרפואי, נובולוג, שהונפקה בבורסה בתחילת השנה, הודיעה על רכישת השליטה בחברת מדיקוויפ הפרטית, תמורת 45.5 מיליון שקל. מדיקוויפ עוסקת באספקה של מכשירי הנשמה ותמיכה בהם בבית הלקוח, והיא תואמת את האסטרטגיה של נובולוג להתפתח בתחום ההפצה עד הבית.

נובולוג, שבשליטת קרן פימי, נסחרת לפי שווי של 609 מיליון שקל, ועם פרסום ההודעה נותרה מנייתה יציבה. מדיקוויפ, שהיא חברה פרטית, הוקמה ע"י עומר עמר לפני 15 שנה. היא רשמה הכנסות של 29 מיליון שקל ב-2016, צמיחה של 26% לעומת התקופה המקבילה, וה-EBITDA שלה היה יציב, ועמד על 4.5 מיליון שקל. נובולוג רשמה במחצית הראשונה של 2017 הכנסות של 408 מיליון שקל (צמיחה של 11%) ורווח של 11.9 מיליון שקל (ירידה של 42%). נכון למועד פרסום הדוחות האחרונים היו לה 108 מיליון שקל בקופת המזומנים.

נובולוג תשלם למדיקוויפ 35.5 מיליון שקל מיידית, עוד 5 מיליון שקל עם סגירת העסקה ועוד 5 מיליון שקל אם מדיקוויפ תעמוד בתחזיות שנקבעו במשותף על-ידי החברות לשנת 2017. זאת, תמורת 70% מהחברה, ויש לה אופציה לרכישת יתר החברה. נובולוג יוצגה בעסקה על-ידי עוה"ד איה יופה, יובל אדן וברוך סאוטה ממשרד עו"ד גרוס. מדיקוויפ יוצגה על-ידי עוה"ד שרית מולכו, ארנון מיינפלד ורוית הלוי ברזילי ממשרד ש. פרידמן.

לדברי שאול קוברינסקי, יו"ר נובלוג: "אנחנו פועלים בנישה מאוד ייחודית של הפצת מוצרי פארמה בישראל עבור החברות הבינלאומיות הפועלות כאן. יש לנו מתחרה אחת עיקרית - חברת סלא, בבעלות טבע. הגענו למצב שבו אנחנו מפיצים תרופות עבור רוב החברות, ויהיה לנו קשה לייצר מהשוק הזה צמיחה דו-ספרתית. לכן אנו מעדיפים להתרחב לתחומים נוספים ולא מחוץ לישראל.

"רכשנו את חברת קר פור לייף שמדריכה חולים בנטילת תרופות בבית. כעת החלטנו לנצל את העובדה שאנחנו כבר מגיעים אל בית החולה, כדי להציע לו מוצרים נוספים. להערכתנו העתיד של תחום התרופות הוא רקיחה של תרופות מותאמות אישית, שתבוצע בבית הלקוח.

"את מדיקווויפ פגשנו לפני ארבע שנים, והם הציגו לנו תוכניות שנראו לנו אז אופטימיות באופן מוגזם. לאחרונה נפגשנו שוב, והתברר שהם עמדו בכל התוכניות שלהם, ואף מעבר לכך. אנחנו רוכשים 70% אך מותירים את החברה עצמאית".

מאז הנפקתה בפברואר 2012 עלתה מניית נובולוג כ-7%.