בזק מכרה בכ-40 מ' ש' מבנה בחיפה עם זכויות ל-30 אלף מ"ר

התב"ע הנוכחית מתייחסת למגדל של 27 קומות המיועד למשרדי ממשלה ■ מדובר על זכויות לסביב 30 אלף מ"ר מעל הקרקע

לוגו בזק
לוגו בזק

מרכזיית בזק בחיפה נמכרה בעבור כ-40 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) - כך נודע ל"גלובס". מדובר במרכזיית 'שקמונה', במבנה הממוקם בשדרות פל ים 19 בעיר, מבנה ותיק הכולל שלוש קומות משרדים בהן פעלה בעבר מרכזייה של בזק, מרכז שירות לקוחות וגם חנות של הקבוצה. בנוסף, למבנה שתי קומות חניון תת-קרקעי. השטח הבנוי הכולל של הנכס עומד על כ-12 אלף מ"ר (כולל החניון התת-קרקעי).

עוד נודע ל"גלובס" כי הנכס נרכש על ידי שתי חברות: אגדים וב.קימה השקעות, ובכוונתן לקדם במקום תוכנית לבניית מבנה משרדים ומסחר. את אגדים ייצג עו"ד דור שחם ממשרד עורכי הדין המבורגר-עברון. את ב. קימה ייצג עו"ד פיני שחר ממשרד שחר ושות' ואת בזק ייצג משרד עוה"ד פירון.

נכון להיום המבנים האמורים אינם נמצאים בשימוש. בעבר קודמה באזור תוכנית לבניית מבנה משרדים ואף הוצא היתר בניה בשנות ה-90 שאיפשר בניית כ-22 אלף מ"ר, אולם ההיתר לא מומש, ותוקפו פג.

בבזק אישרו את הפרטים וכך גם בחברות אגדים וב. קימה השקעות, שמסרו כי "העסקה נסגרה ואנחנו בוחנים עכשיו כיצד להתקדם. התב"ע הנוכחית מתייחסת למגדל של 27 קומות המיועד למשרדי ממשלה. אין בכוונתנו להרוס את המבנים הקיימים במגרש משום שהם כבר נבנו כביסוס למגדל כפי שאיפשרה התב"ע ונצטרך רק התאמות. במגרש יש חניון תת-קרקעי עם מקום ל-300 חניות". 

עוד הוסיפו בבזק כי "נכון להיום מקודמת תוכנית בחיפה שמדברת על עירוב שימושים בכל האזור הזה. ברגע שתאושר יהיה אפשר לשלב במגדל מסחר, תעסוקה, מלונאות וגם מגורים. אנחנו עכשיו מחפשים את התמהיל הנכון והאידיאלי לפרויקט. מדובר על זכויות לסביב 30 אלף מ"ר מעל הקרקע. כל האזור הזה מתחדש עכשיו וגם העירייה מאוד רוצה בפיתוח האזור".

נציין כי המגרש שנרכש על ידי שתי החברות ממוקם בסמוך לבית המשפט המחוזי, ולבניין ה"טיל" בן 29 הקומות המאכלס משרדי ממשלה שונים.