יאיר נתניהו העלה קריקטורה בניחוח אנטישמי - מנהיג ה-KKK שיתף

בנו של רה"מ העלה בעמוד הפייסבוק שלו קריקטורה שבה המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס מממן ב"שרשרת מזון" את רה"מ לשעבר אהוד ברק, הפעיל אלדד יניב ואב הבית בבית ראש הממשלה לשעבר מני נפתלי

 

יאיר נתניהו, 26, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, העלה ביום שישי בערב בעמוד הפייסבוק האישי שלו (תחת שם הרשת Yair Hun) קריקטורה עם מחוות אנטישמיות שבה מצוירת "שרשרת המזון", שלפיה איל ההון היהודי האמריקאי ג'ורג' סורוס מממן באמצעות שרשור דמויות, לרבות לטאה, גם את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, הפעיל אלדד יניב ואב הבית בבית ראש הממשלה לשעבר מני נפתלי.

את הקריקטורה לקח נתניהו מעמוד פייסבוק בשם "מצנקש", "ממים צפופים נגד קקיהומושיט שמאלני". כאשר הבחין נתניהו שיש תגובות זועמות ברשתות על הקריקטורה, הוסיף: "דרך אגב, זה הדף שממנו לקחתי את הקריקטורה. מצחיק בטירוף, שווה לעקוב!" - תוך הפניה לעמוד הספציפי שבו ניתן למצוא חומרים קשים אחרים.

הסטטוס של נתניהו זכה אף לתשומת-לבו של דיוויד דיוק, מנהיג ה-KKK בארה"ב ואיש עליונות הגזע הלבן, והוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הבן של נתניהו מעלה ממ ובו רמיזה שסורוס שולט בעולם. הממ מלא במסרים אנטישמיים", הוא כתב עם הפניה לדיווח באתר הארץ.

המקור לאיור שהעלה נתניהו, לפני שעבר התאמות כך שיכלול את ברק, יניב ונפתלי, נמצא ככל הנראה בחומרים של דיוויד אייק, מי שמוביל תיאוריות קונספירציה ניו-אייג'יות שלפיהן לטאות-אדם שלטו וממשיכות לשלוט בעולם. הקשבה לחלק מן התוכן שאייק מעלה ביוטיוב (תוך ניסיון לעקוף הגבלות שחברת יוטיוב הטילה על החומרים) - מעלה חלחלה. אייק, מטיף וכותב ממוצא בריטי, תואר בעבר כמכחיש שואה וכמי שחוזר על הנאמר בפרוטוקולים של זקני ציון.

בשבת אחר-הצהריים, כאשר יאיר נתניהו ראה שמתעוררת סערה סביב הסטטוס שהעלה בשישי, הוא המשיך והוסיף בעמוד פייסבוק שלו הפניות להיותו של עיתון הארץ אנטישמי.

בצאת השבת הגיבו מספר פוליטיקאים לסטטוס של נתניהו. ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, המאויר בקריקטורה, צייץ: "זה מה שהילד שומע בבית? מה זה, גנטיקה או מחלת רוח עצמונית? לא משנה. בכל מקרה כדאי מאוד שנממן לו פסיכיאטר, ולא אבטחה ונהג צמוד".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, צייץ: "יום עצוב במיוחד לכל עם ישראל כשמבית ראש הממשלה של מדינת היהודים יוצאת קריקטורה שראש ה-kkk מסכים לה".

יו"רית מרצ, ח"כ זהבה גלאון, צייצה: "כשמנהיג ה-KKK מרטווט בהסכמה את בנו של ראש ממשלת ישראל, בלי לשכוח לציין כמובן שסורוס יהודי. לו לא הייתה בעיה לזהות אנטישמיות כשהוא רואה אותה".