בוטלה נסיעת ראש הממשלה נתניהו לאפריקה

משרד החוץ הודיע כי לאור בקשת נשיא טוגו הוחלט לבטל את פסגת ראשי המדינות באפריקה עם ראש הממשלה נתניהו שהייתה מתוכננת לחודש הבא

בוטלה נסיעתו של ראש הממשלה נתניהו לאפריקה בחודש אוקטובר. משרד החוץ הישראלי הודיע היום שלאור בקשת נשיא טוגו הוחלט לבטל את פסגת ראשי המדינות באפריקה עם ראש הממשלה נתניהו שהייתה מתוכננת לחודש הבא ולנסות לתאם מועד אחר. הפסגה בוטלה בין השאר בשל לחצים שהופעלו מתוך חברות הליגה הערבית.

 בהודעת משרד החוץ נאמר: "נשיא טוגו הדגיש כי הבטחת הצלחת האירוע החשוב מצריכה הכנות משמעותיות והערכות מורכבת. נשיא טוגו הודה ושיבח את ראש הממשלה על נחישותו לחזק את קשרי השת"פ בין מדינתו לבין מדינת ישראל, ואת הירתמותו האישית להבטחת הצלחתה של היוזמה לקיים את הפסגה. כן הדגיש כי מפגש זה מיועד לאחד את המאמצים כנגד האיום על השלום והביטחון הבינ"ל, המערער את היציבות ובולם את פיתוחה של היבשת".

בחודש יולי 2016 ביקר נתניהו באפריקה (רואנדה, קניה, אוגנדה ואתיופיה, ליבריה) והשתתף בפסגה של מדינות האזור בארגון ה ECOWAS. נתניהו הכריז אז על מאמץ ממשלתי לשפר ולקדם את הקשרים בין ישראל לבין מדינות אפריקה בנושאי טכנולוגיה, מים, חקלאות וסחר. בתוך כך, לקראת תחילת ביקור נתניהו בבואנוס איירס, נערכו בעיר הפגנות של פעילים פרו-פלסטינים עם כרזות בהן השוו את נתניהו להיטלר, כשהוא לובש מדי אס-אס. בחלק מהכרזות נכתב כי נתניהו הוא "מבוקש בשל פשעים נגד זכויות אדם ורצח העם הפלסטיני".