הלוק החדש של נורדסטרום: חנויות פיזיות בלי סחורה

הלקוחות ייהנו ממניקור, תפירה, סטיילינג ואפילו קפה, אך בחנויות לא יהיו בגדים לרכישה

סניף של נורדסטרום. מכירה בשינוי המתחולל בהרגלי הקנייה / צילום: רויטרס
סניף של נורדסטרום. מכירה בשינוי המתחולל בהרגלי הקנייה / צילום: רויטרס

נורדסטרום (Nordstrom) פותחת בחודש הבא חנות חדשה שגודלה יהיה חלקיק זעיר מגודלן של חנויותיה הטיפוסיות. בחנות החדשה יוכלו הקונים ליהנות משירותים כגון מניקור ותיקון בגדים בידי חייטים וחייטות שיהיו זמינים במקום. דבר אחד לא יהיה בחנות - בגדים.

החברה משיקה את הקונספט החדש, ששמו נורדסטרום לוקל (Nordstrom Local), בעוד קמעונאיות ברחבי ארה"ב מתמודדות עם הסוגיה כיצד להשתמש במרחבים הפיזיים שלהן ולמשוך לקוחות שעוברים לקניות באינטרנט. רשתות כלבו כמו Macy's, J.C. Penney, Kohl's ו-Sears צמצמו את שטחי המסחר הפיזיים שלהן באמצעות סגירת חנויות או מעבר לחנויות קטנות יותר.

נורדסטרום, שמפעילה 121 סניפים במתכונת מלאה, ממשיכה לפתוח סניפי חנויות כלבו מסורתיות, כולל הסניף שייפתח בטורונטו ביום ו' הבא. אך במקביל היא מכירה בשינוי המתחולל בהרגלי הקנייה של הצרכנים.

"אין צרכנים בחנויות פיזיות או צרכנים באינטרנט - יש פשוט צרכנים שזוכים להעצמה רבה יותר מאי פעם לערוך קניות בתנאים שלהם", אמר אריק נורדסטרום, נשיא משותף בחברה.

חנות נורדסטורם לוקל שתיפתח ב-3 באוקטובר בווסט הוליווד, קליפורניה, תשתרע על פני 3,000 רגל רבועה (כ-279 מ"ר) - שטח קטן משמעותית מ-140,000 הרגל הרבועה (13,006 מ"ר) של סניפי הכלבו הסטנדרטיים של הרשת.

בחנות יהיו שמונה חדרי הלבשה, שבהם יוכלו הקונים למדוד בגדים ואקססוריס, למרות שהפריטים אינם נמצאים בחנות. הסטייליסטים האישיים של נורדסטרום ימשכו פריטים מתשעה סניפי נורדסטרום בלוס אנג'לס, או באמצעות אתר האינטרנט של החברה. הסטייליסטים יכולים גם לעצב את הלוק של הקונים באמצעות אפליקציית "לוח עיצוב".

"לערוך קניות כיום זה לא בהכרח ללכת לחנות ולבדוק כמות אדירה של פריטים", אמרה שי ג'נסן, סגנית נשיא בכירה לחוויית לקוח. "אפשר לבטוח במומחים שיבחרו מבחר של פריטים".

בנוסף למניקור, יוכלו לקוחות נורדסטרום לוקל גם להזמין יין, בירה, קפה או מיץ מבר שיפעל בחנות. לקוחות שיבצעו הזמנה עד שתיים אחר הצהריים יוכלו לאסוף את הפריטים בסניף כבר באותו היום. הלקוחות יוכלו להחזיר לחנות פריטים שנרכשו באינטרנט או בסניפי נורדסטרום אחרים. במקום יהיו חייטים וחייטות שיבצעו תיקונים בבגדים או יסייעו לחברי Trunk Club - שירות הלבשה מקוון שרכשה נורדסטרום ב-2014 - לבחור אריגים לתפירת בגדים מותאמים אישית.

קמעונאיות אחרות, כולל Bonbons, מותג אופנת הגברים שנרכש הקיץ בידי וול-מארט, כבר ניסו להפעיל חנויות נטולות מלאי. רשתות כגון Pirch, ספקית מוצרים יוקרתיים לבית וציוד אינסטלציה דקורטיבי, בחרו גם הן בנתיב החווייתי, והן מזמינות את הקונים להגיע אליהן עם בגדי ים כדי לבדוק ראשי מקלחת שמחירם 1,000 דולר ליחידה.

החנות הקמעונית המסורתית לא השתנתה בהרבה במרוצת הזמן. אחד המכשולים, לדברי דאג סטיבנס, מייסד חברת הייעוץ Retail Prophet, הוא שוול סטריט נוהגת לאמוד הצלחה על בסיס מכירות לרגל רבועה ונתונים אחרים שהופכים למיושנים בעולם שבו הקונים עדיין ממשיכים לבקר בחנויות, אך מבצעים חלק הולך וגדל מקניותיהם באינטרנט.

"המודל הכלכלי חייב להשתנות", הצהיר סטיבנס.