הקרן החדשה נגד "ישראל היום": תובעת פיצוי של 75 אלף שקל

הקרן החדשה לישראל הגישה נגד העיתון תביעת לשון הרע, בעקבות פרסומים שעסקו ב"אירוע פרידה" שנערך לח"כ באסל גטאס לפני כניסתו לכלא וקשרו בין האירוע לבין פעילות הקרן

הקרן החדשה לישראל הגישה היום (ג') תביעת לשון הרע נגד העיתון "ישראל היום", בעקבות 3 פרסומים שונים שעסקו ב"אירוע פרידה" שנערך לחבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת) לפני כניסתו לכלא.

בקרן החדשה טוענים כי למרות שהבהירו לכתב העיתון יאיר אלטמן טרם הפרסום כי אין לקרן כל קשר לאירוע - בעיתון, בעריכת בועז ביסמוט שגם הוא נכלל בכתב התביעה, בחרו לפרסם את הדברים.

"כל הקישור שעשו הנתבעים בין התובעת לבין גטאס ול'חגיגות' שנערכו לו ערב כניסתו לכלא הוא שקרי מיסודו ונועד להכפיש את שמה בקרב הציבור הישראלי הרחב כמי שמזדהה ומממנת מחבלים ושונאי ישראל", נכתב בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד ישי שנידור.

בקרן תובעים מהעיתון פיצוי בסך 75 אלף שקל.

הפרסום הראשון שאליו מתייחסת התביעה בוצע ב-9 ביולי וכולל "הפניית שער בולטת" לידיעה ואת הידיעה עצמה שפורסמה בעמוד 7. בהפניה נכתב: "הקרן החדשה תמכה ב'חגיגה' של גטאס", ואילו בידיעה עצמה נטען כי "הקרן החדשה לישראל סייעה לפרסם את 'כנס הפרידה' של חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס, שהורשע בהברחת טלפונים ניידים למחבלים בכלא...".

אלא שלטענת הקרן, האירוע המדובר פורסם באתר אינטרנט שבו היא שותפה, "המהווה מעין לוח המודעות", ובפרסום עצמו חבר הכנסת כלל לא מוזכר, ובוודאי שלא הוזכרה כל חגיגה למענו. "לאחר הפרסומים בדקה התובעת והתברר לה כי במסגרת האירוע... הוזמנו כמה דוברים לשאת דברים על סוגיית האסירים הפלסטיניים... אחד מהם היה גטאס", נכתב בתביעה. "עניינו הפרטי, שלא היה נשוא ההתכנסות, כמעט ולא הוזכר (בדבריו)".

כלומר, ב"ישראל היום" "טפלו על התובעת 'אירוע פרידה' שנערך לגטאס בלי שום קשר אליה, חודש ימים לאחר אותו אירוע בתאטרון יפו שפורסם באתרה", נכתב בתביעה.

עוד טוענים בקרן החדשה כי לידיעה הוצמדה תמונה מטעה מאירוע הפרידה האמיתי, שאכן נערך לח"כ גטאס לקראת כניסתו לכלא, והתקיים בתאריך אחר וגם במיקום אחר: לא בתאטרון יפו אלא בכפר ראמה.

"בחיבור בין שני האירועים השונים, תוך 'הדבקת' אירוע הפרדה מגטאס לאירוע אשר פורסם על-ידי האתר בו תומכת התובעת, יצרו הנתבעים מצג שווא שקרי וזדוני, שמטרתו שקופה לעין: להכפיש את שמה של התובעת על-ידי הצגתה כתומכת במחבלים ובתומכיהם", נכתב בתביעה.

לטענת הקרן, למרות שהטעות הובהרה לעיתון, בהמשך פורסמו על-ידו, בשני תאריכים שונים, עוד שתי ידיעות המשך, שעסקו בתגובת שרת התרבות מירי רגב לאירוע.

לאור כל זאת הקרן החדשה דורשת מבית המשפט לפסוק לה, כאמור, פיצוי בסך 75 אלף שקל, לחייב את "ישראל היום" להסיר את הפרסומים מאתר האינטרנט שלו ולפרסם תיקון והבהרה בכל מקום במהדורה המודפסת ובאתר.