נכח בחתונת אחיינו ההומו: ח"כ גואטה מש"ס אולץ להתפטר

הרקע להתפטרותו של ח"כ יגאל גואטה הוא ראיון בגלי צה"ל לפני כשבוע, בו סיפר על השתתפותו בחתונה של קרוב משפחתו ההומוסקסואל עם בן זוגו

ח"כ יגאל גואטה / צילום: דוברות הכנסת
ח"כ יגאל גואטה / צילום: דוברות הכנסת

ח"כ יגאל גואטה הודיע הבוקר (ד') ליו"ר תנועת ש"ס, השר אריה דרעי, על התפטרותו מהכנסת. ההתפטרות תיכנס לתוקף רק כעבור 48 שעות ממסירת מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין.

במקום גואטה עשוי להיכנס הבא ברשימת ש"ס לכנסת, רפאל ברנז, סגן ראש עיריית בת-ים, אלא אם סגן שר הפנים, משולם נהרי, יודיע על כוונתו לשוב להיות חבר כנסת במסגרת החוק הנורווגי לפי הוא התפטר.

הרקע להתפטרותו של גואטה הוא ראיון בגלי צה"ל לפני כשבוע, בו סיפר למראיינים, רזי ברקאי ורינה מצליח, על השתתפותו בחתונה של קרוב משפחתו ההומוסקסואל עם בן זוגו. אל החתונה הגיע גואטה עם כל משפחתו, ואחרי הראיון התעוררה מהומה בכלי התקשורת החרדיים, וגואטה ספג ביקורת רבה.

בראיון אמר גואטה: "קחו סקופ, תחזיקו חזק! לפני כשנתיים התקשרה אליי אחותי מקיבוץ גינוסר. והיא אמרה לי: 'יגאל, אני רוצה לשמח אותך. הבן שלי עומד להתחתן בעוד חודשיים'. אמרתי לה 'ואוו'. ושמחתי מאוד. כשהאחיין דיבר איתי, הוא אמר לי: 'דוד, אני רוצה לבקש ממך בקשה'. אמרתי לו: 'בשמחה'. ואז הוא אמר לי: 'אני רוצה שתקדש אותי בחופה'. אמרתי לו שאני לא מבין בזה, אבל יש אנשים שמקצוענים בזה, ויש להם קול נעים. ואז הוא אמר לי: 'יש לי עוד משהו לספר לך... אני מתחתן עם גבר'. אמרתי לו: 'אתה יודע מה, עכשיו אני עוד יותר לא מבין בזה'. אבל אני רוצה לספר לכם כך: הלכנו כולנו לחתונה, אני, אשתי וכל הילדים שלי, ואפילו שבדרך-כלל אני לא אומר לילדים שלי לאן ללכת, הפעם אמרתי לכולם לבוא. והלכנו ושימחנו אותם. באירוע הזה אמרתי - השתתפות חובה!". 

הבוקר כתב גואטה לשר דרעי כי הוא מודה לו על האמון שאיפשר את צירופו לסיעת ש"ס בכנסת, אולם הוא החליט להתפטר מהכנסת. לפי הודעה ששלחה מפלגת ש"ס לכתבים, גואטה אמר לשר דרעי כי הוא "מאמין בהנהגתו וימשיך לפעול למענו ולמען תנועת ש"ס ככל שיידרש".

השר דרעי אמר לגואטה כי הוא מכבד את החלטתו, הביע את הערכתו אליו והודה לו על פעילותו המבורכת ועל הרוח החדשה והנמרצת שהכניס לסיעת ש"ס. 

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, צייץ היום בטוויטר: יגאל ‏גואטה, חבר כנסת מצוין וחבר. עצוב שבישראל 2017 חבר כנסת נאלץ לסיים את תפקידו בגלל שהשתתף בחתונה של שני אנשים שאוהבים אחד את השני".

ח"כ מרב מיכאלי, יו"רית סיעת המחנה הציוני, מסרה: "אני קוראת לח"כ יגאל גואטה לחזור בו מהתפטרותו מהכנסת כי השתתף בחתונת אחיינו ההומו. ולשר אריה דרעי אני קוראת לא לקבל את ההתפטרות. זה זמן טוב להיזכר שכל אדם נולד בצלם". 

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי מש"ס, שנחשב לאחד הקולות המתונים ביותר מקרב חברי הכנסת החרדיים, קרא לח"כ גואטה לחזור בו והוסיף: "אני קורא ליו"ר המפלגה דרעי שלא לקבל את ההתפטרות".