אפי אירופה תחל בהקמת קניון אפי בראשוב ברומניה

השבוע הונחה אבן-הפינה להקמת הקניון, בהשקעה של יותר מ-500 מיליון שקל (כ-120 מיליון אירו) ■ הפרויקט יכלול קניון בשטח של כ-45 אלף מ"ר, שמעליו יתנשאו בנייני משרדים

לב לבייב אברהם נובוגרוצקי / צילום: תמר מצפי
לב לבייב אברהם נובוגרוצקי / צילום: תמר מצפי

חברת אפי אירופה שבבעלות אפריקה נכסים תחל בקרוב בהקמת פרויקט אפי בראשוב, במרכז העיר בראשוב שברומניה, בהשקעה של יותר מ-500 מיליון שקל (כ-120 מיליון אירו). הפרויקט יכלול קניון בשטח של כ-45 אלף מ"ר, שמעליו יתנשאו בנייני משרדים.

השבוע הונחה אבן-הפינה להקמת הקניון בנוכחות ראש עיריית בראשוב, בכירי החברה, וכן אנשי עסקים וגורמים בכירים בענף הקמעונאות ברומניה. פתיחת הקניון צפויה במחצית הראשונה של 2019 והוא מצטרף לשני הקניונים שהקימה החברה ברומניה, אפי קוטרוצ'ן בעיר בוקרשט ואפי פלוישט בעיר פלוישט.

אפי אירופה פעילה במדינות צ'כיה, סרביה, רומניה, בולגריה, גרמניה, לטביה ופולין. היא יוזמת ומפתחת פרויקטים המשלבים מגורים ומסחר, כולל מבנים מסחריים, קניונים, פארקים לוגיסטיים ועסקיים ומבני מגורים. לחברה נדל"ן בשווי של 5.17 מיליארד שקל (כולל נכסים מניבים בשווי של 3.6 מיליארד שקל) והלוואות מיוחסות בהיקף של 1.87 מיליארד שקל המשקפות שיעור מינוף של 36%.

את המחצית הראשונה של 2017 סיימה אפי אירופה ברווח נקי של כ-76 מיליון שקל, והיא נחשבת לאחד הנכסים המרכזיים של קבוצת אפריקה ישראל, שנמצאת מאז מאי אשתקד בתהליך של הסדר חוב מול מחזיקי אגרות החוב שלה.