נעילה חיובית בוול סטריט; מניית אורקל צנחה ב-7.7%

צפון קוריאה שיגרה טיל נוסף שחלף מעל יפן ■ נעילה שלילית בבורסות אירופה ■ פורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש אוגוסט ומדד האמפייר סטייט

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר היום (ו') בבורסות של ארה"ב ננעל במגמה חיובית. בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים.

 

הלילה ביצעה צפון קוריאה ניסוי נוסף בטיל בליסטי בין יבשתי שחלף מעל יפן.  הטיל חלף בשמי האי הצפוני הוקאידו ותושבים הונחו להיכנס למקלטים בעקבות הטיל, שנחת לפי טוקיו כ-2,000 ק"מ ממזרח לאי הצפוני קייפ ארימו. מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מאוחר יותר היום על מנת לדון בשיגור הטיל. 

מצבא קוריאה הדרומית נמסר כי הטיל ששיגרה המדינה הקומוניסטית הגיע ככל הנראה לגובה של 770 ק"מ ועבר מרחק של 3,700 ק"מ. סוג הטיל טרם ידוע והנשיא מון ג'ה-אין יכנס דיון חירום.

"יש תחושה על עייפות בשווקים מהאיומים והניסויים של צפון קוריאה. זה לא שהפסיקו לשים לב לכך אבל כבר לא מתרגשים מהאיומים שלהם", ציין רוב קרנל, אסטרטג ב- ING , בראיון ל-CNBC.

גם הנכסים הנחשבים ל"מקלטים בטוחים" כמו הין היפני והזהב, מגיבים במתינות. הזהב נסחר בעלייה קלה סביב 1,330 דולר לאונקיה.

ענקית התוכנה אורקל , שהכתה את תחזיות האנליסטים בשורות הרווח וההכנסות לרבעון הקודם, סיפקה תחזיות מאכזבות לתוצאות הרבעון הנוכחי.

טבע הישראלית ירדה לאחר שהסנטימנט החיובי סביב המניה בעקבות מינוי קאר שולץ למנכ"ל נרגע והפך בימים האחרונים למגמה שלילית.

בארה"ב פורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש אוגוסט - שירדו ב-0.2% לעומת צפי לעלייה של 0.1%, מדד האמפייר סטייט - העומד על 24.4 נקודות, גבוה מהצפי לנתון של 18.2 נקודות, וכן נתוני התפוקה התעשייתית לחודש אוגוסט - המצביעים על ירידה של 0.9% בתפוקה, לעומת הצפי לעלייה של 0.1%.