בזק תתמוך במאיץ החברתי של 8200; "מנסים לפתור בעיות"

"המטרה לקדם מיזמים טכנולוגיים שנועדו לפתור בעיות חברתיות" ■ בזק תספק ליזמים ליווי של מנטורים, נטוורקינג ומימון שיכלול בין השאר שימוש בשירותי תקשורת בשווי של אלף שקל בחודש

נטע-לי מאירי / צילום: עומר הכהן
נטע-לי מאירי / צילום: עומר הכהן

חברת התקשורת בזק מצטרפת לרשימת השותפים של האקסלרטור החברתי של 8200 אשר מנוהל על ידי עורכת הדין נטע-לי מאירי. "מטרת התוכנית", אומרת מאירי בראיון ל"גלובס", "היא לקדם מיזמים טכנולוגיים שנועדו לפתור בעיות חברתיות. מבחינת תחומי הפעילות אנחנו אקלקטיים ומוכנים לקבל כל מיזם, בתנאי שהוא פותר בעיה משמעותית".

האקסלרטור (תוכנית האצה לסטארט-אפים) הוקם ב-2013 והשתתפו בו 33 מיזמים בשלושה מחזורים. ההרשמה למחזור הקרוב תסתיים ב-15/11. לאחר סבב של מיונים ייבחרו עשרה מיזמים שישתתפו בתוכנית במשך חמישה חודשים. מאירי מציינת כי מטרת העל היא לקדם את החברה הישראלית, אך מוסיפה "כי קל לשכפל את הפתרונות הללו למדינות נוספות ואנחנו פועלים גם במדינות נוספות בעולם".

בזק תספק ליזמים ליווי של מנטורים, נטוורקינג ומימון שיכלול בין השאר שימוש בשירותי התקשורת של בזק, בשווי של אלף שקל בחודש. "השותפות עם בזק נולדה בעקבות הרצון של החברה לקדם את נושא האחריות התאגידית", אומרת מאירי.

מאירי מציינת כי 60% מהיזמים אשר השתתפו במחזור הקודם של התוכנית הן נשים - נתון חריג לטובה בתעשיית ההיי-טק. היא מוסיפה כי "מבחינתנו השותפים שלנו הם לא ספונסרים אלא שותפים שמלווים אותו לאורך כל השנה. הם משתתפים בישיבות הדירקטוריון, מהווים חלק מוועדת המיונים, מעניקים שעות ייעוץ ליזמים ועובדים איתם באופן צמוד".

האקסלרטור הוא מיזם ללא כוונות רווח והוא מקבל לשורותיו עמותות אבל גם חברות סטארט-אפ. "לא חשוב לנו אם מדובר במיזם רווחי או לא", מסבירה מאירי, "מה שחשוב לנו הוא האם מדובר בבעיה חברתית שאין לה כרגע פיתרון ועד כמה היזם או היזמים מכירים את עולם התוכן שבו הם פועלים. פרמטר נוסף שאנחנו בודקים הוא ההיתכנות הכלכלית, הטכנולוגית והחברתית".

שלושה מיזמים בולטים אשר השתתפו בעבר במאיץ הם She Codes - עמותה לעידוד נערות ונשים לעסוק בתיכנות; EyeControl - מיזם שעוזר לחולי ALS ולחולים נוספים הכלואים בגופם לתקשר עם סביבתם. החולים במחלה מאבדים בהדרגה את היכולת לתקשר עם הסביבה ו-EyeControl מאפשרת להם להשתמש בתנועות ובמצמוצי עיניים כדי לבטא את עצמם. מיזם אחר הוא Voiceitt שמסייע למי שסובלים מליקוי בדיבור.

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק התייחסה למהלך ואמרה כי "התוכנית לקידום סטארט-אפים מחוברת באופן מובהק לערכים שבזק מובילה, ביניהם תמיכה וקידום טכנולוגיות, תוך צמצום פערים דיגיטליים וחברתיים (Social Tech). זהו לא שיתוף הפעולה הראשון שבזק מקיימת עם בוגרי 8200, שבין חבריהם נמצאים המוחות הצעירים והמוכשרים ביותר בתחומי הטכנולוגיה. אין לי ספק שהתוצרים שיושגו במסגרת האקסלרטור ינגישו לציבור הרחב את האפשרויות הטכנולוגיות הטמונות לרשותם".

ניר למפרט, מנכ"ל חברת מר תעשיות, יו"ר עמותת בוגרי 8200 ובכיר לשעבר ביחידת 8200 אמר כי "התוכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200 גאה ושמחה להתחיל את השותפות עם חברת בזק". לדבריו, "בזק מהווה שותפה משמעותית ברמת הערך המוסף שביכולתה להעניק לסטארט-אפים המשתתפים בתוכנית, המסייעים לנו להפוך את החברה למקום טוב יותר".