מדיוונד גייסה 22 מיליון דולר בנאסד"ק בדיסקאונט של 18%

החברה תולה תקוות גדולות יותר במוצר לטיפול בפצעים כרוניים - שמיועד לשוק גדול משמעותית

נאסד"ק / צילום: רויטרס
נאסד"ק / צילום: רויטרס

חברת מדיוונד , שפיתחה טכנולוגיה לטיפול בכוויות ובפצעים, ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 132 מיליון דולר, הודיעה על השלמת תמחור הנפקה בנאסד"ק. החברה גייסה 22 מיליון דולר לפי מחיר של 5 דולרים למניה, כלומר בדיסקאונט של 18% על מחיר המניה בסגירת המסחר אתמול, שרק לאחריו פורסמה ההודעה על ההנפקה.

חברת כלל תעשיות ביוטכנולוגיה  הנסחרת בתל אביב מחזיקה ב-43% ממדיוונד. את ההנפקה בארה"ב הובילו וולס פארגו ו-Cowen and Co, יחד עם אופנהיימר ו-Suntrust Robinson Humphery כחתמי משנה. רוסאריו קפיטל הובילה את ההנפקה למשקיעים הישראלים.

מדיוונד כבר משווקת באירופה את המוצר שלה לטיפול בכוויות, אולם כיום ההכנסות מן המוצר הזה מגיעות לכמה מאות אלפי דולרים בלבד ברבעון. בעבר מסר מנכ"ל החברה גל כהן, כי הרחבת המכירות תלויה בעיקר בשיפוי ביטוחי שיתקבל עבור המוצר בכל מדינה באירופה, וכן בחינוך השוק לשימוש במוצר, וכי שני הדברים הללו דורשים זמן. ואמנם, ברבעון השני של 2017 רשמה החברה הכנסות של 687 אלף דולר, צמיחה של 91% לעומת הרבעון המקביל, למרות ירידה בעלויות השיווק (עם ההתרחקות משלב ההשקה). כך או כך, שוק הטריית הכוויות שבו פועלת החברה אינו עצום, ומגיע באירופה לכמה מאות מיליוני דולרים.

בארה"ב, שם המוצר אינו מאושר עדיין לשיווק, חתמה החברה ביוני על שלב שני של הסכם עם BARDA, הרשות האמריקאית האחראית להצטיידות לשעת חירום, שלפיו תשקיע ברדה 22 מיליון דולר נוספים בחברה, נוסף על התחייבות קודמת של 24 מיליון דולר. כמו כן התחייבה הרשות לרכוש מהמוצר ב-16 מיליון דולר לפחות כשיאושר לשיווק, וניתנה לה אופציה לרכוש ממנו בהיקף של 50 מיליון דולר נוספים במסגרת ההסכם. הסכומים שמשקיעה BARDA ישמשו למימון הניסויים של החברה במוצר, לשם אישור השיווק שלו בארה"ב, וכן לשם הרחבתו לטיפול ביחידים.

החברה תולה תקוות גדולות יותר במוצר לטיפול בפצעים כרוניים - שמיועד לשוק גדול משמעותית - שסיים בהצלחה ניסויי שלב II לפני כמספר שבועות. היא מתכננת להיכנס לניסוי שלב III, אשר עשוי להיות הניסוי האחרון לפני שיווק במוצר, במהלך 2018. מדיוונד הפסידה 4.5 מיליון דולר ברבעון השני, ובסוף הרבעון השני היו בקופתה 21 מיליון דולר.