בג"ץ הקפיא הגרלת מחיר למשתכן לבני המקום בשוהם

הישג לזכאי מחיר למשתכן מסדרה ב' בשוהם: בג"ץ הקפיא את ההגרלה ביישוב עד לדיון בעתירתם ■ בעתירה נטען כי ההגרלה שנסגרה בשוהם מקפחת את זכאי סדרה ב' בני המקום

הדמיה. שוהם / צילום: דירה להשכיר ו polytown media
הדמיה. שוהם / צילום: דירה להשכיר ו polytown media

הישג לזכאי מחיר למשתכן מסדרה ב' בשוהם: בג"ץ הקפיא את ההגרלה ביישוב עד לדיון בעתירתם.

"מטעמי מאזן הנוחות ועל-מנת שלא יתייתר הדיון בעתירה, ניתן בזה צו ארעי המקפיא את הגרלת הזכאות ביחס ל-142 יחידות הדיור המוקצות לבני מקום בתחום המועצה המקומית שוהם. הצו יעמוד בעינו על לדיון בפני ההרכב" - כך קבע השופט עוזי פוגלמן, בהחלטה שניתנה בעקבות העתירה לבג"ץ של זכאי סדרה ב' במחיר למשתכן תושבי שוהם.

עוד נקבע כי דיון בעתירה שהוגה לפני החג יתקיים בפני הרכב שופטי בג"ץ בהקדם ולא יאוחר מחודש אוקטובר.

נזכיר כי בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אפי מיכאלי בשם תושבי שוהם, נטען כי ההגרלה שנסגרה בשוהם, שהייתה חלק מההגרלה הגדולה השנייה שפרסמה המדינה במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, מקפחת את זכאי סדרה ב' בני היישוב. עוד נטען כי מדובר במכרז אחד שיצא ביישוב, ולא צפויים מכרזים נוספים, ולכן ההזדמנות לזכות בזכות לדירה מוזלת ביישוב היא חד-פעמית. מסיבה זו טוענים העותרים כי יש לאפשר גם לזכאי סדרה ב' להתמודד בהגרלה.

המדינה הגיבה באמצעות הפרקליטות לעתירה ולבקשה לצו ביניים וטענה כי אין להקפיא או לבטל את ההגרלה, אשר ההרשמה אליה כבר הסתיימה. במסגרת ההחלטה נקבע כי המדינה תצטרך להעביר את תגובתה עד 5 ימים לפני הדיון.

מדובר בהישג לתושבי שוהם חברי סדרה ב' של מחיר למשתכן, שהצליחו לעצור את ההגרלה על 142 הדירות ביישוב. נכון להיום מדובר במאות בודדות של זכאים בני מקום מסדרה א' ועוד מאות בודדות של זכאים בני מקום מסדרה ב'. כעת, התוצאות של בני סדרה א שנרשמו להגרלה יתעכבו, וייתכן שבהמשך בית המשפט יקבע כי גם זכאי סדרה ב זכאים להזדמנות באותה ההגרלה. אם כך יקרה, במשרד הבינוי והשיכון יצטרכו לערוך את ההגרלה מחדש לבני המקום.

מעבר להשפעה ברמה המקומית, מדובר בתקדים חשוב בתוכנית מחיר למשתכן, בו זכאים הצליחו לעצור/לעכב הגרלה. לא מן הנמנע כי תקדים זה יביא איתו מקרים נוספים בהמשך.