נעילה שלילית בוול סטריט; מניית פייסבוק צנחה ב-4.5%

פייסבוק ירדה על רקע ביטול תוכנית הנפקת המניות והודעתו של צוקרברג על מכירה צפויה של נתח מהחזקותיו ■ מניית אפל לא מתאוששת מהתחזיות הקודרות לאייפון 8

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים. באירופה המסחר ננעל במגמה מעורבת על רקע תוצאות הבחירות הלא מפתיעות בגרמניה, ובאסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה דומה. 

 

המשקיעים נושאים עיניהם לחדשות על רפורמת הבריאות, לאחר שבסוף השבוע הסנטור האמריקני ג'ון מקיין סיכל (שוב) את תכניתו של טראמפ לבטל את האובמה-קר, רפורמת הבריאות של אובמה שמטרתה הייתה לספק טיפול רפואי בר השגה. 

ביום שאחרי בחירות 2017 בגרמניה התברר עד כמה הצליחה מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) לצבור תמיכה משמעותית במערכת הבחירות. ברחבי גרמניה זכתה המפלגה לתמיכה של 13%, שמשמעותם 94 נציגים של המפלגה בפרלמנט הגרמני. זהו הישג חסר תקדים למפלגה, שנוסדה רק לפני ארבע שנים. בחינה של מגמות ההצבעה בכל גרמניה העלתה כי מיליון ממצביעי ה-AfD הצביעו בבחירות הקודמות ל-CDU, חצי מיליון הצביעו ל-SPD וכ-400,000 הצביעו ל"די לינקה", מפלגת שמאל.

יושבת הראש של "אלטרנטיבה לגרמניה", פראוקה פטרי, הטילה הבוקר פצצה פוליטית כאשר הודיעה שלא תשב בפרלמנט מטעם המפלגה בשל "חילוקי דעות" אידיאולוגיים. פטרי נחשבה למנהיגת החלק המתון יותר במפלגה וכיהנה כיושבת הראש שלה לצד יירג מויתן. הודעתה פותחת פתח להתפצלות מהירה של המפלגה לשתי סיעות נפרדות ומטלטלת את המערכת הפוליטית.

טראמפ הודיע היום כי ירחיב את הגבלות הכניסה לארה"ב. את מקום האיסור הראשוני על מתן אשרות לאזרחי 6 מדינות מוסלמיות, שהוטל בינואר, יתפסו תקנות חדשות שמטילות הגבלות חמורות על כניסת אזרחים משמונה מדינות, מתוכן, בפעם הראשונה, שתי מדינות לא מוסלמיות: ונצואלה וקוריאה הצפונית. כן נמצאות ברשימה השחורה השחורה החדשה גם סוריה, סומליה, צ'אד, איראן, לוב ותימן. כולן, חוץ מצ'אד, נכללו ברשימה השחורה הקודמת. רק מדינה אחת, סודאן, נמחקה מרשימת פסולות הכניסה.

התקנות החדשות נועדו להחמיר את המצב הקיים, ובבית הלבן הסבירו כי האיסור הראשוני נועד מלכתחילה להיות זמני כדי לתת לממשל מרווח זמן לגבש תקנות בעלות אופי קבוע יותר. פקיד בכיר בממשל ציין כי גם התקנות החדשות אינן מתוכננות להישאר בתוקף לנצח. הוא הגדיר אותן כנגזרות מהמצב בשטח, לא ממסגרת זמן נתונה. 

אפל  ריכזה עניין לאחר שבשבוע שעבר נסגרה בירידות - ומחקה שווי של עשרות מיליארדי דולרים. הסיבה: ביקורות פושרות לאייפון 8 החדש שהשיקה החברה, וחששות מפני בעיות באספקת האייפון X בהמשך השנה.

פייסבוק הודיעה כי תוותר על התוכנית להנפקת סוג מניות נוסף, בכדי שמארק צוקרברג יוכל לדלל החזקותיו מבלי לאבד את השליטה בחברה. צוקרברג טוען שכעת, לאור עליית המניה של החברה בתקופה האחרונה, ביכולתו למכור מספיק מניות על מנת לממן את פעילויותיו הפילנתרופיות -  ללא צורך במהלך ההנפקה.

ענקיות המסחר המקוון אמזון  ו-עליבאבא  רשמו ירידות גם הן.

רד האט  תדווח לאחר הנעילה.