הרכיבים של אייפון 8 יקרים יותר - ומחיר המכשיר זינק

עלות החומרים שמרכיבים את האייפון 8 היא 248 דולר - כ-35% מהמחיר ■ הגורמים להתייקרות: מצלמה חדשה וזיכרון משופר

השקת האייפון X. צילום: רויטרס
השקת האייפון X. צילום: רויטרס

בסמארטפונים החדשים של אפל - אייפון 8 ואייפון 8 פלוס - יש רכיבים יקרים יותר, אך למרות זאת תציג החברה רווחים גדולים מכיוון שהעלתה את מחיר המכשירים, לדברי חברת המחקר IHS Markit.

עלות החומרים של דגם בסיסי של אייפון 8 - עם צג 4.7 אינץ' ונפח אחסון של 64 גיגבייט - מגיעה ל-247.51 דולר, לעומת 237.94 דולר לדגם הבסיסי של אייפון 7 שנפח האחסון שלו 32 גיגה בייט. כך עולה מניתוח שביצעה חברת IHS.

אך המכשיר החדש יעלה 699 דולר, בעוד שמחיר הבסיס של גרסת אשתקד היה 649 דולר. פירושו של דבר הוא שעלות החומרים של אייפון 8 מהווה כ-35% ממחיר המכירה שלו - בערך אותו שיעור כמו בדגם של השנה שעברה. נתון זה אינו כולל עלויות אחרות, כגון ייצור, תוכנה מחקר ופיתוח.

"הערך המוסף נמצא בזיכרון, במצלמה ובעיבוד. אלה התחומים שבהם אנו יכולים לזהות שיפור משמעותי של המוצר הכולל, ולפיכך הם יכולים לדרוש מחיר גבוה יותר עבורו", לדברי ויין לאם, אנליסט ב-IHS.

"האייפון 8 הוא שדרוג אבולוציוני של נוסחת עסקי האייפון הבדוקה והמנוסה", הוסיף לאם. "ציפינו לשינויים קטנים מאוד בתוך המכשירים, כדי שמרבית השינויים תופיע באייפון X".

אייפון X, שאותו תשיק אפל לרגל יום השנה העשירי להשקת האייפון המקורי, הוא מכשיר מתקדם יותר שצפוי לעורר ביקוש חזק כשיגיע לחנויות בנובמבר. האייפון מניב כשני שלישים מהכנסות אפל. מכירות המוצר במונחי יחידה, שולי הרווח ומחיר המכירה הממוצע משחקים תפקיד קריטי בתוצאותיה הפיננסיות של החברה. אנליסטים מעריכים ששולי הרווח הגולמי של אפל בכל תחומי פעילותה יעמדו על כ-38% ברבעונים הבאים, על פי הערכת בלומברג.

צג משודרג

סיפורו של אייפון 8 פלוס דומה לזה של אייפון 8. עלות הרכיבים 288.08 דולר, כולל מערכת מצלמות חדשה שעלותה 32.50 דולר, לעומת עלות של 270.88 דולר לאייפון 7 פלוס, להערכת IHS.

מחיר הבסיס של הגרסה החדשה הוא 799, לעומת 769 לגרסת אשתקד.

הרכיבים היקרים ביותר בדגמי אייפון 8 הם הצגים והמסגרת המכנית, ששודרגו מגרסת אייפון 7.

עלות בנייתם של שני הדגמים גבוהה משל הדגמים הקודמים בגלל המצלמות המשופרות, הגדלת יכולת האחסון הבסיסי והשבבים המתקדמים יותר. יכולת האחסון הגדולה יותר עולה לאפל 6 דולר ליחידה, ועלויות מעבד A11 Bionic גבוהות יותר בכ-5 דולר ליחידה, לדברי IHS.

מנכ"ל אפל טים קוק התייחס לפילוח עלות הרכיבים בשיחת הוועידה לרגל פרסום תוצאות הרבעון הפיסקלי השני של החברה ב-2015, וציין: "מעולם לא ראיתי פילוח עלות רכיבים שאפילו מתקרב להיות מדויק".

הפרמיה של אפל על האייפון
 הפרמיה של אפל על האייפון