מחיר למשתכן: 468 יחידות דיור מוזלות בשדרות

חברת "ג.מ.נ שיווק לבנייה" זכתה ב-6 מתחמים שונים הסמוכים לכניסה לשדרות ■ ההצעה משקפת מחיר של החל מכ-463 אלף שקל לדירה בת 93 מ"ר, ומחיר של החל מכ-548 אלף שקל לדירה בת 108 מ"ר • למדריך ומחשבון משכנתא

אתר בנייה /  צילום: תמר מצפי
אתר בנייה / צילום: תמר מצפי

מכרז נוסף של תוכנית מחיר למשתכן נסגר בהצלחה בעיר שדרות. מדובר במכרז שהתייחס ל-6 מתחמים שונים בעיר במתחם 9 בסמוך לכניסה לעיר. חברה אחת זכתה בכל ששת המתחמים ותוכל לבנות 468 יחידות דיור מוזלות לזכאי התוכנית. מדובר בחברת "ג.מ.נ שיווק לבנייה" שהציבה את אותו המחיר למ"ר לכל המתחמים - 4,836 שקל, כאשר מחיר המקסימום במכרז נקבע על 5,200 שקל למ"ר. סכומים אלו אינם כוללים את מרכיב המע"מ. מכרז זה לא כלל דירות למכירה בשוק החופשי, ורק במקרה שהזוכה במכרז יקבל אישור להקלה מהרשות המקומית ומספר הדירות ייגדל, הוא יוכל למכור את הדירות הנוספות במחיר מלא.

על פי נתוני משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורמ"י, ההצעה הזוכה משקפת מחיר של החל מכ-463.3 אלף שקל לדירה בת 93 מ"ר, ומחיר של החל מכ-548.2 אלף שקל לדירה בת 108 מ"ר. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ כמו גם את חישוב שטחי המרפסת, החניה והמחסן. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בחישוב ראשוני עוד טרם הגיש הזוכה את התכנון לוועדה המקומית וייתכן כי גדלי הדירות בפרויקט יהיו שונים, וכך גם המחיר. עוד נציין כי המחיר כולל גם מענק בגובה 60 אלף שקל לזכאים.

על פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה, נכון להיום מדובר בכ-42.3 אלף דירות במסגרת מחיר למשתכן ויחד עם הדירות המוזלות בתוכנית מחיר מטרה מדובר על כ-44 אלף דירות מוזלות. נדגיש כי מדובר בדירות המוזלות בלבד, לא כולל דירות במחיר שוק שנכללות גם הם לעיתים במכרזים. עוד נציין כי מספר הדירות המוזלות אינו כולל "תוספת שבס" (תוספת שיכול הקבלן לקבל באישור הוועדה המקומית במספר הדירות ללא הגדלת השטח הבנוי בפרויקט) וזאת בשל אי הוודאות שדירות אלו אכן יאושרו, וגם אם כן, בחלק לא מבוטל מהמקרים "דירות השבס" נמכרות כדירות במחירי שוק ואינן מיועדות לזכאי מחיר למשתכן.