טבח מזעזע בלאס וגאס: 59 נרצחו ומעל 500 נפצעו

(עדכון שוטף) - החשוד בירי, סטיבן פאדוק, פתח באש מהקומה ה-32 במלון "מנדליי ביי" לעבר אלפי צופים בפסטיבל קאנטרי - ובהמשך התאבד ■ 6 ישראלים מנותקי קשר בלאס וגאס

הפיגוע בלאס וגאס / צילום: רויטרס
הפיגוע בלאס וגאס / צילום: רויטרס

מניין ההרוגים בטבח בלאס וגאס היום (ב') עלה ל-59, ועוד יותר מ-500 איש נוספים שהיו בהופעה שבעיר ההימורים נפצעו. היה זה מסע הירי הקטלני ביותר בארצות-הברית אי-פעם. היורה, סטיבן פאדוק בן 64, ירה צרורות רבים מחלון הקומה ה-32 במלון "מנדליי ביי", בטרם התאבד לפני שהשוטרים פרצו לחדרו. 

משרד החוץ הודיע כי 6 ישראלים בלאס וגאס מוגדרים בשלב זה כ"מנותקי קשר". 

ארגון דאע"ש הודיע כי הוא אחראי לטבח בלאס וגאס, אולם אין לכך אישור רשמי. 

המשטרה סבורה כי פאדוק, תושב העיר, לא היה קשור לארגוני טרור אסלאמיים, אולם הרקע לירי טרם נקבע. השריף המקומי מסר כי הרשויות איתרו את מרילו דאנלי, בת לוייתו של פאדוק. המשטרה חקרה אותה ונקבע כי היא לא חשודה. 

המשטרה שללה כי היו עוד יורים או מוקדי ירי אחרים בעיר ההימורים, שמושכת אליה מליוני תיירים בכל שנה. "אין לנו מושג באיזה עמדות הוא החזיק", אמר השריף ג'וזף לומברדו במסיבת עיתונאים. "נכון לעכשיו, אנחנו סבורים כי הוא היה תוקף יחיד".

אחרי שעודכן בפרטי האירוע, מסר הנשיא דונלד טראמפ את תנחומיו. "לבי עם קורבנות הירי הנורא בלאס וגאס", כתב בחשבון הטוויטר שלו. 

הטבח התרחש בלילה האחרון של פסטיבל "Route 91 Harvest", שנמשך שלושה ימים וכל הכרטיסים אליו נמכרו מראש. בין הזמרים שהופיעו היו אריק צ'רץ', סם האנט וג'ייסון אלדין. הירי החל בזמן ההופעה של אלדין, שנמלט מהבמה עם תחילת הירי והגיע למקום מבטחים. 

"זה היה משוגע, שכבתי על גבי הילדם", סיפר מייק מקגארי, יועץ פיננסי בן 53 מפילדלפיה, שהיה בהופעה בזמן הירי. "הם בני 20, אני בן 53. חייתי חיים טובים", סיפר מקגארי, שחולצתו נשאה סימני נעליים, אחרי שאנשים דרכו עליו בזמן מנוסתם מהשדה שהפך לזירת רצח המונית.

בריאן, עד ראיה לאירוע, סיפר לרשת CNN: "שמעתי יריות ואז ירדתי למטה וראיתי אנשים רצים. נכנסתי לחדר וסגרתי את הדלת". דילן מייסון סיפר לרשת סקיי ניוז כי הוא מסתתר בדירה באזור עם אחד מנפגעי הירי. קריסי, שהעניקה טיפול לפצועים, סיפרה על הדקות שלאחר הירי. "הייתי ברכב, שמעתי יריות. ראיתי עשרות אנשים מדממים. פצוע נכנס אליי לרכב. הוא נורה בגבו. לקחתי אותו ברכב. בתו בת ה-18 של חבר שלי נורתה".

קודיאק יאזי סיפר כי המוסיקה נערצה לפתע, עם תחילת הירי הרצוף, והתחדשה לפני סבב יריות נוסף. לדבריו, הלהקה שניגנה באותו שלב נמלטה מהבמה ומצאה מקום מסתור.

בזמן התקרית, בתי קזינו רבים באזור סגרו את שעריהם, במטרה למנוע מחמושים להיכנס אליהם, כשחלקם השתמשו באזיקים כדיל עשות זאת. "מלון ה'סיזר פאלאס' נעל את הדלתות, הם לא נתנו להיכנס", סיפר אדם מיטצ'ל, תייר בן 31 מבריטניה, לרויטרס.