הפרקליטות ממשיכה לסרב לתת לשטיינמץ לצאת לחו"ל

המיליארדר בני שטיינמץ נעצר ב-14 באוגוסט רגע לפני שטס לחו"ל, זאת בחשד למתן שוחד במסגרת עסקיו ולהלבנת הון בגינאה וברומניה

בני שטיינמץ (צילום: יוסי כהן)
בני שטיינמץ (צילום: יוסי כהן)

המשטרה והפרקליטות עומדות על סירובן לאפשר למיליארדר בני שטיינמץ, החשוד בשוחד ובהלבנת הון בגינאה וברומניה, לצאת מהארץ - כך נודע ל"גלובס". ב-14 באוגוסט המשטרה עצרה את שטיינמץ רגע לפני שאמור היה לצאת לחו"ל לצורך עסקיו.

שטיינמץ השתחרר בינתיים מהמעצר, אך לבקשת המשטרה, הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ עד ל-17 באוקטובר.

שטיינמץ שמשתוקק להמשיך בחייו ובעסקיו, יתייצב מחר (ג') באולמו של השופט עמית מיכלס, בבית משפט השלום בראשון-לציון, ויבקש ממנו להסיר את צו עיכוב היציאה מהארץ ולאפשר לו לצאת לחו"ל. ואולם, המשטרה והפרקליטות צפויות לסרב לבקשה ולטעון כי יציאתו של שטיינמץ מהארץ, בשלב הנוכחי, עלולה לפגוע בחקירה. המשטרה רוצה לחקור עדים נוספים הקשורים בפרשה בחו"ל, ולטענתה אם שטיינמץ ייצא את גבולות ישראל, הוא עלול לשבש את החקירה.

בתוך כך נודע ל"גלובס" כי עו"ד אתי בן-דור מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הצטרפה לצוות המיוחד שהוקם בפרקליטות לצורך ליווי החקירות העוסקות במתן שוחד לעובדי ציבור זרים. בן-דור מתגברת את הצוות, מאחר שפרקליט אחר מהצוות המיוחד, יהונתן תדמור, עסוק מאוד בליווי חקירת פרשת הצוללות וכלי השיט (תיק 3000). נציין כי תדמור ובן-דור היו שותפים לצוות התביעה בתיק פרשת הולילנד ובתיקים נוספים.

החשדות של המשטרה והפרקליטות נגד שטיינמץ, יהלומן, נדל"ניסט ואחד הישראלים העשירים בעולם, נוגעים למעשים שנעשו ב-3 יבשות. שטיינמץ נעצר לראשונה בדצמבר 2016 ונחקר בחשד כי נתן שוחד של עשרות מיליוני דולרים לנשיא גינאה שבאפריקה, אלפא קונדה, ולרעייתו, זאת בתמורה לרישיונות כריית ברזל שהניבו לו רווחים של מאות מיליוני דולרים בשנים 2006-2012. העבירה המרכזית שבה הוא חשוד - מתן שוחד לעובד ציבור במדינה זרה - נכנסה לחוק העונשין הישראלי רק ב-2008.

באוגוסט 2017, רגע לפני שיצא לחו"ל, נעצר שטיינמץ בשנית. הפעם נחקר בחשד כי יחד עם אחרים ביצע בשנת 2009 עסקה פיקטיבית ברומניה, שכללה כסף שהועבר לטובת תשלומי השוחד. לפי החשד, העסקה הפיקטיבית כללה רכישת קרקע ששוויה היה 3 מיליון אירו תמורת סכום גבוה בהרבה, של 9 מיליון אירו. המשטרה חושדת כי 6 מיליון היורו שנשארו נכנסו ל"קופה קטנה" ששימשה לצורך העברת כספי שוחד לגורמים שונים בעולם - בין השאר, 1.5 מיליון אירו שהועברו לאשתו של נשיא גינאה לשעבר.