התנצלות ביבי אינה מתקבלת

התנצלותו לחללים אינה כנה. הם כבר מתים. הם לא יכולים לנהור לקלפיות

"טעות מצערת" - כך הגדיר ראש הממשלה את היעדרות שרי הממשלה מטקס הזיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים. האמנם טעות? לא לפי התגובות של משרד הביטחון ולשכת ראש הממשלה. מזכירות הממשלה: "משרד הביטחון לא עדכן". משרד הביטחון: "דרוש נציג מדינה אחד - נכחו הנשיא וסגן יו"ר הכנסת". אף מילה על טעות ובוודאי לא "מצערת".

משרד הביטחון מקפיד

משרד הביטחון של השר אביגדור ליברמן מקפיד על הנהלים. "דרוש נציג אחד". נציג של מי? של מה? הנשיא לא יכול לייצג את הממשלה וכמובן שגם לא סגן יו"ר הכנסת. הגורם העיקרי בטקסים אלה היא הממשלה. היא זו שמחליטה על יציאה למלחמה ועל דרך ניהולה. היא זו שמשגרת לוחמים למותם. לא הכנסת, לא הנשיא.

תגובה אטומה

תגובות של מוסדות רשמיים יכולות להיות מגוחכות ולעתים כוזבות, אבל תגובה אטומה כזאת לא ראיתי מזמן, אם בכלל. "דרוש נציג אחד". דרוש?! מי זה שדורש? האם כדי לכבד חללים שמשרד הביטחון שלח לקרב עושים מה ש"דרוש"? האם כשהם הולכים לחתונות וחגיגות אחרות של חברי מרכז הם גם נזקקים לתזכורת?

ציוו לשרים את טובות ההנאה

בנאומים הדמגוגיים והצבועים של השרים הם אומרים ש"במותם ציוו לנו את החיים". אמירה שאינה תופשת כאשר צריך לכתת מכוניות רשמיות ורגליים פרטיות אל בית הקברות העמוס בגופות של לוחמים, שחלקם נהרגו בגלל טעויות של פוליטיקאים. בעניין הזה עושים שרי הממשלה רק את מה "שדרוש". שלא כמו בנושאים אחרים, כמו חתונות ובר מצוות של חברי מרכז.

התזכורת שביבי ושריו לא קיבלו

למזכירות הממשלה לפחות יש הסבר הגיוני. משרד הביטחון לא שלח תזכורת לביבי והשרים, אז איך הם יכולים לדעת שהייתה מלחמה? זה היה כל כך מזמן, ב-1973. איך הם יכולים לזכור שבאותה מלחמה נפלו אלפי לוחמים? הם זקוקים לתזכורת. אני לא חושב שצריך להזכיר להם נסיעות לחו"ל, למשל, שחלקן מיותרות לחלוטין. בטוח שלא היו צריכים להזכיר לראש הממשלה שהסיגרים נגמרו והוא צריך לבקש/לדרוש מארנון מילצ'ן משלוח נוסף. אלה דברים שראש הממשלה ומרעיו זוכרים היטב, שאינם זקוקים לתזכורת.

מתים אינם נוהרים

נתניהו התנצל. אני לא מקבל את התנצלותו. היא לא כנה. היא לא אמתית. לנתניהו יש זיכרון עצום כשנוח לו. פשוט לא מספיק אכפת לו. אחר הכול, הם כבר מתים. הם לא יכולים לנהור לקלפיות.

איפה היתה מירי רגב?

היא הרי שרת הטקסים! היא הרי הכוהנת הגדולה של הפטריוטיזם! לא הזכירו לה שבין החללים ב-1973 היו גם לוחמים מזרחיים?