טראמפ: "הטבח בלאס וגאס הוא מעשה של רשע טהור"

בעקבות אירוע הירי שבו נרצחו 50 איש ונפצעו כ-400, נשיא ארה"ב הורה על הורדת הדגל לחצי התורן ■ "למשפחות הקורבנות, אנחנו מתפללים בשבילכם, ואנחנו פה בשבילכם"

טראמפ וטילרסון /  צילום: רויטרס
טראמפ וטילרסון / צילום: רויטרס

מספר שעות לאחר הטבח בלאס וגאס, שבו נרצחו יותר מ-50 בני אדם, נשא היום (ב') נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאום לאומה והודיע כי יגיע לבקר בעיר כבר ביום רביעי על מנת להיפגש עם אנשי כוחות הביטחון ועם משפחות ההרוגים. "ה-FBI והמחלקה לביטחון לאומי פועלים לסייע בחקירה, והם יספקו עדכונים על החקירה ואיך היא מתפתחת", הודיע.

"הטבח היום הוא מעשה של רשע טהור", אמר הנשיא. "אני רוצה להודות למשטרת לאס וגאס ולכל מי שהגיע ראשון לזירה. המהירות שבה הגיבו היא מופלאה ומנעה אובדן חיים נוסף. למצוא את היורה כה מהר - זה משהו שתמיד נודה עליו. זה מראה מהי מקצוענות אמיתית".

עוד אמר הנשיא כי בשל הטרגדיה, הורה על הורדת הדגל לחצי התורן בבית הלבן ובמבנים ציבוריים בארבעת הימים הקרובים. "אזרחים רבים כעת אבלים על אובדן יקיריהם, אנו לא נוכל להקל על כאבם או לדמיין את אובדנם", אמר. "למשפחות הקורבנות, אנחנו מתפללים בשבילכם, ואנחנו פה בשבילכם".

"ארה"ב מתאחדת ברגעים הקשים, היא תמיד עשתה זאת. אנו מגייסים את הקשרים שמחברים ביננו, קשרי האזרחות, הקהילה והנחמה. לא ניתן לשבור את אחדותנו בעזרת אלימות. בזמנים כאלה אנחנו מחפשים משמעות בכאוס, אור בחשכה. התשובות לא באות בקלות, אך נתנחם בכך שאפילו אור קטן יכול להאיר את החשיכה".

"לא נמצא רקע טרוריסטי"

גם רה"מ נתניהו התייחס לאירועים ואמר כי ביום הנורא הזה, העם בישראל עומד כתף אל כתף עם העם האמריקאי. "ליבנו עם משפחות הקורבנות ואנו מאחלים רפואה שלמה לפצועים", אמר. "אנחנו מתאבלים יחד איתכם".

מוקדם יותר היום עדכן מפקד המשטרה בעיר ג'וזף לומברדו כי יותר מ-50 בני אדם נהרגו ולפחות 406 נוספים נפצעו באירוע הירי במלון "מנדליי ביי" בעיר. כמו כן, נמסר כי אין חשש לאירועים נוספים באיזור. ארגון דאע"ש לקח אחריות לאירוע וטען כי היורה המיר את דתו לאסלאם לפני מספר חודשים, אך המשטרה טוענת כי לא נמצא "רקע טרוריסטי" לאירוע עד כה ודחתה את לקיחת האחריות.