בשורה לישראלים: בקרוב לא תצטרכו להוציא ויזה לארה"ב?

התקדמות משמעותית הושגה בדרישה למתן פטור מהוצאת ויזה לישראלים המבקרים בארה"ב ■ לראשונה, ישראל מוכנה להגיע להבנות מול האמריקאים סביב סוגיית מאגר טביעות האצבע ■ כל הפרטים בווידאו

התקדמות משמעותית הושגה בדרך לפטור מויזה עבור ישראלים המעוניינים להיכנס לארה"ב. לראשונה, ישראל מוכנה להגיע להבנות מול ארה"ב סביב סוגיית מאגר טביעות האצבע, הסכמה שלא ניתנה בעבר.

השבוע התקיימה ישיבה ראשונה של הצוות הבין-משרדי המשותף למשרד החוץ, משרד המשפטים ומשרד ראש הממשלה. את הצוות, שמינה ראש הממשלה בנימין נתניהו, מובילה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, שהחלה במהלך כבר מול הממשל הקודם - אולם רק כעת ישנה הסכמה ישראלית למהלך.

משרד המשפטים הישראלי מנהל מגעים מול הגורמים הרלוונטיים בממשל טראמפ כדי למצוא דרך גם להקים למעשה מאגר טביעות אצבע ולתת גישה לאמריקאים אליו, אך במקביל למזער את הפגיעה בפרטיות של אזרחי ישראל. בשלב זה ברור שמדובר בדרישת סף, עליה לא יתפשרו בממשל האמריקאי, וכן שיהיה צורך בשינויי חקיקה פנים-ישראליים כדי לאפשר אותה.

יש לציין כי ביטול הצורך בויזה לארה"ב יהווה שינוי משמעותי מאוד עבור הרבה ישראלים. במקביל, בישראל פועלים להוריד את אחוזי הסירוב אותם מקבלים ישראלים שרוצים לטוס לארה"ב אך נדחים מסיבות שונות.