לאחר שהבורסה הפכה לחברה: סמנכ"ל הכספים עוזב

מנהל הכספים רו"ח דוד דרעי מכהן בתפקיד מאז מאי 2014 העזיבה, בזמן שהבורסה חווה רגיעה ביחסי העבודה לאחר תקופה סוערת

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

מנהל הכספים של הבורסה לניירות ערך עוזב. ל"גלובס" נודע כי רו"ח דוד דרעי, סמנכ"ל בכיר בבורסה ומנהל מחלקת הכספים, שמכהן בתפקידו מאז מאי 2014, הודיע על עזיבתו את הבורסה. ככל הידוע לפי שעה עדיין אין לו מחליף, ועזיבתו לא תהיה מיידית.

דרעי, בן 54, הצטרף לבורסה לאחר שנים ארוכות בבית ההשקעות מיטב דש. באתר הבורסה מצוין לגביו כי "מאז שנת 1994 היה דרעי חלק מצוות ההנהלה של קבוצת דש. בין השנים 2013 ו-2014 שימש בתפקיד סמנכ"ל הכספים במיטב דש השקעות, יו"ר דירקטוריון מיטב דש שירותי בורסה ודירקטור בחברות הבנות. טרם הצטרפותו לקבוצת דש עבד במשרד רואי החשבון אלמגור בש ושות'".

עזיבתו של דרעי מתרחשת בזמן שהבורסה, תחת ניהולו של איתי בן-זאב, חווה רגיעה יחסית ביחסי העבודה ובשורות ההנהלה שלה. קודם למינויו של בן-זאב לבורסה נרשמה שרשרת עזיבות של מנהלים בכירים. חלק מהנהלת הבורסה הנוכחית חדשה יחסית: עדי ברקן, קצינת ציות ואכיפה בבורסה ובמסלקות, אורלי גרינפלד, מנהלת מחלקת הסליקה, וגם עו"ד מירב לשם, היועצת המשפטית ומנהלת המחלקה המשפטית, מכהנות בתפקידיהן מאז מארס השנה, ואילו אורי שביט מכהן כסמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת טכנולוגיות, מידע ותפעול, מאז פברואר.

לאחרונה השלימה הבורסה את המהלך לשינוי מבנה הבעלות בה והפיכתה לחברה למטרות רווח. "גלובס" חשף בחודש שעבר, כי הנהלת הבורסה מקדמת בחינה ראשונית להליך של רכישת מניות של חברת הבורסה מידי חברי הבורסה, שמחזיקים במניות אלה, לפי שווי חברה של כ-400 מיליון שקל.

מדובר בבחינה לא מחייבת שנעשית לפי שווי שנמוך בכ-20% מההון העצמי של הבורסה, וזאת, כפי הנראה, על מנת לאפשר יצירת גרעין מניות משמעותי מהבורסה, שיימכר לגוף אסטרטגי חיצוני. בבורסה מקווים כי הרוכשת של השליטה בבורסה תהיה רשת בורסות בינלאומית, שתהפוך את הבורסה המקומית לחלק ממנה.