קרן אינטגרה הולדינגס גייסה 25 מיליון דולר

הקרן משקיעה בחברות של חוקרים באוניברסיטה העברית ■ המשקיעה המובילה בסבב הנוכחי היא קרן Tamasek מסינגפור, קרן שמנהלת השקעות בהיקף של 197 מיליארד דולר

קרן אינטגרה הולדינגס, שמשקיעה בחברות בתחום מדעי החיים שהוקמו על ידי חוקרים מהאוניברסיטה העברית, הודיעה על גיוס של 25 מיליון דולר. עקב כך מגיע ההיקף הכולל של ההון שגויס על ידי הקרן ל-40 מיליון דולר במשך חמש שנים.

המשקיעה המובילה בסבב הנוכחי היא קרן Tamasek מסינגפור, קרן שמנהלת השקעות בהיקף של 197 מיליארד דולר. ל Tamasekהצטרפה קרן אריה קפיטל הבריטית וכן קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים, אשר השקיעו בקרן גם בסבב הראשון. בעלת מניות גדולה נוספת בקרן היא יישום, חברת מסחור הטכנולוגיה של האוניברסיטה העברית. יישום ייסדה את הקרן והעבירה לתוכה את אחזקותיה בשש חברות מדעי החיים מובילות שהוקמו על בסיס טכנולוגיה שפותחה בעברית (ולכן ליישום היו אחזקות בחברות אלה). מאז השקיעה הקרן בחברות נוספות, שכולן מוסחרו על ידי יישום על בסיס המצאות שפותחו באונירסיטה.

אינטגרה מתמחה בהשקעה בתחום מדעי החיים, וליישום יש קרן נוספת להשקעה בתחום החקלאות.

ד"ר ליאנה פת, שמנהלת את הקרן לאחר ששימשה בעבר כמנהלת תחום השקעות השלב המוקדם בחברת טבע, מספרת כי שתי חברות בקרן כבר נמצאות בשלבים מתקדמים: עיינה פארמה, אשר הוקמה על בסיס פיתוחיו של פרופ' חזי ברנהולץ, ממציא התרופה לסרטן דוקסיל, ממתינה לאישור FDA לתרופה לסרטן שהיא שיפור של הדוקסיל. חברה אחרת, אטוקס ביו שעוסקת בטיפול בזיהומים חריפים, נמצאת בשלב III של הניסויים הקליניים. בנוסף לשש החברות שהוכנסו לתוך הקרן עם הקמתה, הספיקה הקרן להשקיע בחמש חברות נוספות, כולן מתחום פיתוח התרופות והאבחון למעט אחת מתחום המכשור הרפואי (HIL המפתחת שיטה חדשה להקרנות לסרטן).

"הקרן מקבלת מיישום זכות סירוב ראשונה בבדיקת טכנולוגיות חדשות, ויש לנו תהליך מאוד מובנה של בדיקת הטכנולוגיות", אומר פת. הסכום שגויס נועד לאפשר לקרן להשקיע בחברות נוספות.