מיהו חבר הכנסת מהליכוד שזכה בפרס איכות השלטון?

התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי ח"כ יהודה גליק ועו"ד שי גלילי, מבקר הפנים של תנועת הליכוד, הם הזוכים בפרס איכות השלטון בקטגוריית הרשות המחוקקת והרשות המבקרת

התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי ח"כ יהודה גליק (הליכוד) ועו"ד שי גלילי, מבקר הפנים של תנועת הליכוד, הם הזוכים בפרס איכות השלטון בקטגוריית הרשות המחוקקת והרשות המבקרת (בהתאמה). 

ועדה ציבורית בראשות השופטת בדימוס דליה דורנר בחרה השנה מספר אישים, ביניהם גם השופט בדימוס סלים ג'ובראן; האלוף דן הראל; הממונה לשעבר על התקציבים באוצר, אמיר לוי; ראש העיר באר-שבע, רוביק דנילוביץ'; עיתונאי "ידיעות אחרונות", שחר גינוסר; גילה קליין; עו"ד מעין אגם; והעיתונאי דן מרגלית; כאבירי איכות השלטון לשנת 2017

השופט ג'ובראן נבחר בקטגורית הרשות השופטת, הראל בצבא וביטחון, ולוי בקטגוריית הרשות המבצעת.

בועדה הציבורית שהחליטה על הבחירה ישבו פרופ' מיכאל סלע; העיתונאית מירב ארלוזורוב; ד"ר חן קוגל; עו"ד נידאל חייאק; חושף השחיתות שאול כרמלי; ועו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון.

התנועה לא מסרה נימוקים על הבחירה, אבל מכיוון שיו"ר התנועה שרגא משתתף בהפגנות בפתח-תקווה בסמוך לבית היועמ"ש אביחי מנדלבליט, והיה גם מבין העותרים נגד החלטות המשטרה להגביל את ההפגנות, עתירה בה ניצח לפני כשבועיים - בולטת עוד יותר החלטת התנועה להעניק את הפרס לשני אישים מתוך הליכוד, שאינם מסתירים את הביקורת המרובה שלהם על ראש הממשלה נתניהו.

ח"כ גליק הטיח ביקורת רק לאחרונה אחרי נאום ראש הממשלה במסגרת כנסי הרמת כוסית לראש השנה בהן התמקד נתניהו בביקורת בעיתונאים, כחלק ממה שנתפס אז מתקפת מנע דווקא כלפי הרשויות החוקרות אותו.

גליק אמר למחרת הכנס: "אם התקשורת אומרת עלייך דברים ביקורתיים, אז תקשיב ופשוט תרוץ קדימה. תן לשיירה לעבור. כל-כך חבל לי לראות התעסקות בכל מיני זוטות. אני לא חושב שראש הממשלה צריך להקיף את עצמו רק באנשים שיגידו לו שהכול נהדר, אני אומר את הדברים האלה מתוך ביקורת בונה".

גליק גם מביע ביקורת גלויה על האופן בו מגבילים את גישתו (וגישת כל חברי הכנסת) להר הבית. הוא הגיש עתירה לבג"ץ נגד ראש הממשלה, בטענה כי מניעה ממנו להתפלל בהר הבית - כמוה הנחת איסור עליו להניח תפילין.

עו"ד שי גלילי חיבר בשנים האחרונות מספר דוחות חשבונאיים בליכוד, אשר הצביעו על שימוש בעייתי בכספי מימון מפלגות במהלך הקמפיינים. רק לאחרונה כתב גלילי למנכ"ל הליכוד, צורי סיסו, כי האופן שבו הליכוד מעכב רישום של אנשים שהתפקדו דרך אתר המפלגה או כמי שהם חלק מן "הליכודניקים החדשים" - היא נעדרת סמכות. לדברי עו"ד גלילי, עיכוב רישום החברים החדשים לליכוד נגזר משיקולים זרים הנוגעים לדעות פוליטיות, ולא כך צריך הליכוד להתנהל.

"בשום מקרה אין זה בסמכותך לעכב רישומם של מצטרפים כאלה ואחרים ללא החלטה רשמית ומנומקת המפרטת את כלל השיקולים שנשקלו עת קבלתה", כתב עו"ד גלילי.

כזכור, חלק מחברי הכנסת והשרים, לרבות גליק והשר צחי הנגבי, הביעו גם הם תמיכה בהצטרפות אנשים חדשים מקרב "הליכודניקים החדשים" לתנועה.