רכישה שמינית של פרוטרום השנה: 60% מחברת טעמים בתאילנד

חתמה על הסכם לרכישת 60% ממניות חברת The Mighty התאילנדית ב-393 מיליון באט תאילנדי (כ-12 מיליון דולר) ולפי שווי של כ-20 מיליון דולר

אורי יהודאי / צילום:שלומי יוסף
אורי יהודאי / צילום:שלומי יוסף

חברת פרוטרום , הפועלת בתחום הטעמים וחומרי גלם הטבעיים, רוכשת עוד חברה - הפעם בתאילנד.

פרוטרום דיווחה היום (ד') כי חתמה על הסכם לרכישת 60% ממניות חברת The Mighty התאילנדית ב-393 מיליון באט תאילנדי (כ-12 מיליון דולר) ולפי שווי של כ-20 מיליון דולר.

במסגרת העסקה, השמינית של פרוטרום מתחילת 2017, תרכוש החברה בשלב הראשון 49% מ"מייטי", ובכפוף למספר תנאים מתלים ולאישורים רגולטוריים בתאילנד תגדיל את אחזקתה ל-60%.

העסקה כוללת מנגנון תמורה עתידית הכפופה לביצועיה העתידיים של Mighty ואופציה לרכישת יתרת האחזקה בחברה התאילנדית בשני שלבים, בתקופות המתחילות בעוד 3 ו-5 שנים ממועד השלמת העסקה.

חלקה הראשון של העסקה יושלם בשבועות הקרובים ובפרוטרום מעריכים שהגדלת האחזקה ל-60% תושלם בתוך מספר חודשים. הרכישה תמומן ממקורות עצמיים וחוב בנקאי.

מחזור המכירות של Mighty , שנוסדה בשנת 1989 ועוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של טעמים, הסתכם בכ-15 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים (עד לאוגוסט), לאחר שרשמה צמיחה שנתית ממוצעת של 12% ב-4 השנים האחרונות.

לחברה הנרכשת יש כ-160 לקוחות והיא מעסיקה 180 עובדים בשני אתרי ייצור.

מניית פרוטרום הגיבה להודעה בעלייה של 2% והשלימה התקדמות של יותר מ-30% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-16.2 מיליארד שקל.

מנכ"ל פרוטרום, אורי יהודאי, ציין היום כי "הרכישה תתרום לחיזוק מיצובנו בתאילנד, תוך השגת יתרון יחסי משמעותי של יכולות מו"פ מוכחות וחדשניות ומרכז מכירות וייצור מתקדם מקומי, באחד השווקים החשובים והצומחים בדרום מזרח אסיה. אנחנו ממשיכים לראות בדרום - מזרח אסיה כאזור חשוב במפת הצמיחה העתידית שלנו, ובוחנים עסקאות נוספות באזור שיאפשרו צמיחה מואצת בתחומי פעילות הליבה שלנו".