אבי בר ירכוש כשליש ממניות מהערוץ הים-תיכוני

בר ישתף בכך פעולה עם הזכיינית רשת, שפעילה בניהול הערוץ ובעלת אופציה לרכישת 33% ממניותיו, ועם המפיק בני מנשה והאמרגן אבי גואטה ■ הערוץ נמכר ללקוחות yes והוט במודל של ערוץ פרימיום

אבי בר, בעלי קבוצת התקשורת אימג'ן מדיה, צפוי לרכוש שליש ממניות הערוץ הים-תיכוני, ולשלב בכך כוחות, בין היתר, גם עם זכיינית ערוץ 2 רשת. בר יצטרף בבעלות על הערוץ למפיק בני מנשה ולאמרגן אבי גואטה, והם יחזיקו בחלקים שווים מהערוץ.

הערוץ הים-תיכוני (אפיק 25 בהוט ו-yes) נמכר במסגרת חבילת תוכן ים-תיכונית בשילוב ערוץ המוסיקה היוונית (אפיק 78 ב- yes ו-188 בהוט) המוחזק אף הוא על ידי אותה חברה.

עד לאחרונה עם בעלי המניות של הערוץ נמנו גם המפיק יואב גרוס (17.54%), ויובל ניסני ורובי בן שמעון (30%). מנשה קנה את חלקם של השלושה, ובהמשך מכר (בעסקה שעדיין לא נסגרה רשמית) חלק מהנתח שלהם לבר. לאחר המהלך הצפוי, בר, מנשה וגואטה יחזיקו בחלקים שווים מהערוץ. במקביל, "רשת 13", שמעורבת מאוד כבר כיום בכל ההיבטים הנוגעים לערוץ, מחזיקה באופציה לרכישת 33% ממניותיו, ובמקרה שהיא אכן תממש אותה (במהלך שלא דורש הזרמה כספית נוספת מצדה), ירד כל אחד משלושת השותפים לאחזקה של 22%.

הערוץ הים-תיכוני ("ערוץ 25") עלה לאוויר בפברואר 2013, תחילה רק ב-yes ובהמשך הושגו הסכמות בעניין גם עם הוט. הערוץ משדר מוסיקה ים-תיכונית לצד סדרות פופולריות מארצות הים התיכון, בהן יוון וטורקיה. שתי הפלטפורמות מציעות את הערוץ במודל של מנויים ומאפשרות לרכוש אותו כערוץ בודד או כחבילת תוכן יחד עם ערוץ המוסיקה היוונית. ככל הידוע, נכון להיום לערוץ יש כ-60 אלף מנויים שתי הפלטפורמות יחד.

אחד ההיבטים המעניינים של העסקה נוגע לכך שבר, מבעלי ערוץ 20 ומי ששימש עד לפני כחצי שנה גם כמנכ"ל שלו, יהפוך כעת לשותף עסקי של רשת. ערוץ 20 מנהל בחודשים האחרונים מאבק משפטי יצרי מול חברת החדשות של ערוץ 2, לאחר שזו ערערה לבג"ץ על זכייתו במכרז להפעלת ערוץ הכנסת. חדשות 2 נמצאת כידוע בבעלות משותפת של שתי זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת.

בר אמור להיות מעורב בערוץ הים התיכוני וליטול חלק פעיל בניהולו השוטף שלו, ומהלך הרכישה שלו מתווסף לרכישות נוספות שביצע בשנים האחרונות באמצעות חברת אימג'ן מדיה שבבעלותו, שדרכה הוא מחזיק גם ב-20% מערוץ 20 (בעל השליטה בערוץ הוא יצחק מירילשוילי).

במארס השנה הפך בר לבעל השליטה ברדיו החרדי "רדיו קול חי", לאחר שרכש 40% נוספים מהבעלות עליו, שהתווספו ל-40% שכבר היו ברשותו. ב-2016 רכש בר 50% מאתר האינטרנט 0404, אתר חדשות בעל אוריינטציה ימנית, הפונה בעיקר לצעירים. האתר, שהוקם על-ידי בועז גולן, שנותר שותף בו, זוכה לפופולריות גבוהה ברשתות החברתיות.

מלבד הפעילות בתחום החדשות האקטואליה, אימג'ן מדיה של בר מחזיקה גם בערוץ הילדים זום (בשותפות עם קבוצת סבן), בערוץ הספורט טרייס שבעבר היה מועמד להחליף את RGE כספק של ערוצי ספורט להוט, והיא מפיקה עבור הוט את ערוץ סדרות האקשן הוט ZONE.