ניצחון למיילן: פטנט טבע המגן על הקופקסון בבריטניה לא תקף

מיילן הודיעה כי בית המשפט בבריטניה פסק לטובתה ולטובת שותפתה סינת'ון, וקבע כי הפטנט של טבע המגן על הקופקסון (40 מ"ג) אינו תקף ■ "הניצחון הזה הוא עוד אבן-דרך עבור מיילן", נכתב בדיווח החברה

האם ענקית התרופות טבע   תיתקל בקרוב בתחרות גנרית לקופקסון גם בבריטניה? 3 שבועות לאחר שמיילן   הודיעה על קבלת אישור לשיווק הגרסה הגנרית שלה לקופקסון 40 מ"ג בארה"ב, היום (ה') היא מדווחת על התפתחות חיובית נוספת עבורה - ושלילית עבור טבע.

מיילן הודיעה כי בית המשפט בבריטניה פסק לטובתה ולטובת שותפתה סינת'ון, וקבע כי הפטנט של טבע המגן על הקופקסון (40 מ"ג) אינו תקף. "הניצחון הזה הוא עוד אבן-דרך עבור מיילן", נכתב בדיווח החברה.

במחצית הראשונה של 2017 הסתכמו ההכנסות של טבע מהקופקסון בכ-2.1 מיליארד דולר, רובם (כ-76%) מהשוק האמריקאי. הרווחיות של טבע ממכירות הקופקסון הסתכמה בכ-1.57 מיליארד דולר.

מטבע נמסר בתגובה: "אנו מאוכזבים ולא מסכימים עם החלטת בית המשפט הגבוה בבריטניה ומתכוונים לערער בפני בית המשפט הבריטי לערעורים. קופקסון 40 מ"ג מוגן ברחבי אירופה באמצעות זכויות קנייניות נוספות, וטבע מתכוונת להגן עליו. קופקסון כיום הוא הטיפול הנרשם ביותר בעולם עבור טרשת נפוצה התקפית, אשר נבנה על ניסיון של יותר מ-2 מיליון שנות טיפול".

מניית טבע ירדה אתמול (ד') בניו-יורק ב-2.5% וננעלה בשפל חדש, פחות מ-14 דולר, שמשקף לטבע שווי שוק של 14.1 מיליארד דולר. מתחילת אוגוסט - מועד פרסום דוחות הרבעון השני - טבע כבר איבדה מעל 55% מערכה, ומשווי השוק שלה נחתכו למעלה מ-17 מיליארד דולר.