זוגלובק סוגרת את מפעל הפיצות בברור חיל; 25 עובדים הולכים הביתה החברה עוברת לייבא פיצות ומאפים מהונגריה זוגלובק: העובדים יסיימו עבודתם בדצמבר

קבוצת זוגלובק תסגור את פעילות ייצור הפיצות שלה במפעל בברור קיבוץ חיל ותעבור לייבא פיצות ממפעל בהונגריה, כך נודע ל"גלובס". מדובר בצעד המשך לסגירה של מפעל המאפים של החברה בקיבוץ במארס האחרון, שבמסגרתו פוטרו מחצית מהעובדים מ-70 העובדים. כעת מסתמן כי גם המחצית השנייה של העובדים תאבד את מקום עבודתה. גורם בזוגלובק אמר היום בשיחה עם "גלובס": "בסך הכל ישנם כיום כ-25 עובדים במפעל, אשר לפי התכנית אמורים לעבוד על סוף דצמבר. מינואר 2018 אמורה פעילות פיצות זוגלובק לעבור לייצור אצל אאוט סורסינג (יצרני משנה)".

הפיצות החדשות לא יימכרו תחת המותג זוגלובק כי אם תחת המותג ההונגרי "פיצות ד'אורו", המיוצרות במפעל בהונגריה בעיר דברצן. מותג "פיצות ד'אורו" נוסד בשנת 2016 ובחברה מוסרים כי מכירותיו נאמדות בכ-10 מיליון אירו בשנה. לצד הפיצות, המפעל מייצר גם מאפים שזוגלובק מתכננת להכניס לשוק בטווח הקרוב. על המעבר ליבוא פיצות מהונגריה מסר היום מנכ"ל החברה, אלי זוגלובק, כי: "כך אני רואה את העתיד של זוגלובק. מעבר לתמיכה של 80 שנה בתחומי הליבה של זוגלובק, היעד שלנו להמשיך ולהביא מותגי מזון איכותיים נוספים מחו"ל".

סדרת הפיצות החדשה של זוגלובק תשווק בשלושה טעמים, ותנסה להצמיח מחדש את נתחי השוק שלה, שנמצאים במגמת ירידה לעומת הפיצות של מעדנות. השנה חזר שוק הפיצות לצמוח כספית לאחר כמה שנים של קיפאון במכירות. לפי נתוני סטורנקסט, בשנה החולפת מכירות שוק הפיצות הקפואות בישראל נאמדו בכ-109 מיליון שקל בדומה לתקופה המקבילה בשנה קודם לכן. בין החודשים ינואר לספטמבר השנה צמחו מכירות הפיצה ב-10% והסתכמו ב-89.4 מיליון שקל, לעומת מכירות של 81.3 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.

ואולם, בעוד שמכירות המותג מעדנות זינקו מתחילת השנה ב-19.2% והצמיחו את הקטגוריה, מכירות המותג זוגלובק ירדו מתחילת השנה ב-7.3%. ירידה זו מצטרפת לירידה של 17.9% במכירות הפיצה של זוגלובק בשנת 2016.

הירידה במכירות באה לידי ביטוי גם בנתחי השוק כשמעדנות גדלה על חשבון זוגלובק באופן הדרגתי אך עקבי. בשנת 2014 החזיקה מעדנות בנתח שוק כספי של 43.8% ואילו השנה היא מחזיקה בנתח שוק של 52.1%. לעומתה, זוגלובק שהחזיקה בשנת 2014 בנתח שוק של 25.4%, מחזיקה כיום בנתח שוק של 17.8% בלבד.

מי שעוד הצליח לשפר מעט את מעמדו הוא המותג "שלושת האופים", ששייך ליצרנית המזון נטו, שחזר השנה לצמוח, על אף שהקבוצה הפסיקה לספק אותו לרשת המזון השנייה בגודלה - יינות ביתן. הפיצות של המותג הפרטי שופרסל, שכבשו בשנה הראשונה לפעילות (2015) נתח שוק של 5.1%, סופגות אף הן ירידה חדה במכירות (9.6%-) ונתח השוק יורד בהתאם ל-3.4%.

רוני בהט, מנהלת שיווק חטיבת המזון בתנובה הסבירה את הגידול בנתחי השוק של מעדנות: "ב-2014 העברנו את כל הפיצות לייצור עם 100% גבינה. מאז חזרנו לצמוח אחרי שנתיים של קיפאון". לדבריה, גם החדשנות בשוק הפיצה הביאה לצמיחה: "ביצענו מספר השקות ביניהן סדרת פיצות דקות, פיצות מקמח מלא ופיצות עם ירקות, שהעניקו לנו קפיצת מדרגה נוספת".