קבוצת אדלטק חתמה על שתי עסקאות עם מאגרי "כריש" ו"תנין"

המחיר הממוצע של העסקה הוא כ-4 דולר ליחידת חום - כ-20% פחות מהמחירים שסוכמו בהסכמי "לוויתן" ■ ההסכמים נחתמו אמש מיד לאחר החתימה על הסכם אספקת הגז ליצרנית החשמל הפרטית דוראד

אנרג'יאן היוונית חתמה על הסכמים לאספקת גז טבעי משדות כריש ותנין "רמת נגב אנרגיה" ו"אשדוד אנרגיה" מקבוצת אדלטק, לאספקת גז טבעי מהשדות כריש ותנין שמול חופי ישראל - כך הודיעה הבוקר (ג') החברה. על פי ההסכמים, החברות ירכשו מאנרג'יאן גז טבעי בהיקף כולל של כ-2.65 BCM למשך תקופה של 14 שנים לפחות.  

המחיר הממוצע של העסקה הוא כ-4 דולר ליחידת חום - כ-20% פחות מהמחירים שסוכמו בהסכמי "לוויתן". ההסכמים נחתמו אמש מיד לאחר החתימה על הסכם אספקת גז ליצרנית החשמל הפרטית דוראד.

אנרג'יאן, שרכשה את המאגרים בעקבות אישור מתווה הגז, היא המתחרה של מאגרי "לוויתן" ו"תמר" הנשלטים על-ידי קבוצת דלק ונובל אנרג'י. חתימת ההסכמים אמש עם דוראד ואדלטק מקרבת את אנרג'יאן למסה קריטית של הסכמי גז, שיאפשרו לה להשיג סגירה פיננסית הנדרשת עד סוף השנה כדי להתחיל בפיתוח מאגרי "כריש" ו"תנין" עד 2020, בהתאם לתוכנית הפיתוח שאושרה על-ידי משרד האנרגיה באוגוסט.

בידי החברה היוונית יש כיום שלושה הסכמים חתומים לאספקת גז: עם יצרנית החשמל הפרטית דליה אנרגיות למכירת גז בהיקף שנתי של 0.6-0.7 BCM , עם דוראד (0.4 BCM בשנה)  ועם קבוצת אדלקט (כ-0.2 BCM בשנה) שנחתמו כאמור אמש.  קבוצת עידן עופר עדיין מנהלת עם אנרג'יאן משא-ומתן לרכישת כמות שנתית של 2.6 BCM עבור 3 חברות בקבוצה: בזן, כיל ויצרנית החשמל הפרטית OPC. 

יו"ר ומנכ"ל של אנרג'יאן נפט וגז, מר מתיוס ריגס ציין: "עד כה חתמה אנרג'אן הסכמים עם דליה, דוראד ואדלטק בהיקף כולל של עד 33 BCM שמשקפים הכנסות מובטחות בהיקף של כ-3 מיליארד דולר, ונתמכים בהסדר "Take or Pay" עבור כמות שנתית מינימלית. אנו ממשיכים לסגור את ההסכמים הנדרשים כמתוכנן וממשיכים לפעול בהתמדה להשגת אבני הדרך הנדרשות כדי להגיע להחלטה סופית לביצוע ההשקעה ("FID")".

תחנות כח "רמת נגב אנרגיה" ו- "אשדוד אנרגיה" מקבוצת אדלטק מספקות חשמל וקיטור, כמו גם שירותי תעשייה נוספים למפעלים. "רמת נגב אנרגיה" מייצרת חשמל בהספק 125 מגוואט ופועלת באתר אדמה מכתשים שבנאות חובב, ו"אשדוד אנרגיה" תחנת כוח בהספק 65 מגהוואט פועלת באתר אדמה אגן שבאזור התעשיה אשדוד. 

מרמת נגב ואשדוד אנרגיה נמסר כי: "הסכמי הגז שנחתמים היום מאפשרים את גיוון מקורות האספקה של הגז הטבעי לפרויקטים ותורמים למודל העסקי של החברות".