צ'ק פוינט סיפקה תחזית מאכזבת להמשך השנה; המניה נופלת

ברבעון השלישי ההכנסות גדלו ב-6.3% והרווח גדל בכ-13% ■ שויד: "הצגנו רבעון טוב. הפתרונות המתקדמים שלנו המשיכו להתקבל היטב בשוק"

גיל שויד  / צילום: רויטרס
גיל שויד / צילום: רויטרס

סימנים של חולשה בשוק החם של אבטחת הסייבר? מניית צ'ק פוינט  צנחה לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי של 2017.

הדוחות היו בהתאם לתחזיות, אך התחזית להמשך אכזבה את השוק. צ'ק פוינט, שהפכה לאחרונה לחברה הישראלית הגדולה ביותר בוול סטריט (כשעקפה את טבע החבוטה) אחרי עלייה של 42% בשנה האחרונה, נסחרת בשווי 19.2 מיליארד דולר.

תוצאות הרבעון השלישי היו בהתאם לצפי. נזכיר שצ'ק פוינט פרסמה תחזית מאכזבת לרבעון השלישי בשל תזמון יום כיפור ביומיים האחרונים של הרבעון, שהוביל לפגיעה של כ-30 מיליון דולר בהכנסות ברבעון בשל חוסר יכולת החברה לרשום את ההזמנות הללו במרכז ההזמנות שלה בישראל. צ'ק פוינט רשמה ברבעון הכנסות של כ-455 מיליון דולר, בטווח התחזית, וגבוה ב-6.3% מהרבעון המקביל. ביחס לרבעון הקודם נרשמה ירידה של 0.9%.

תוצאות הרבעון של צ'ק פוינט במיליוני ד'
 תוצאות הרבעון של צ'ק פוינט במיליוני ד'

הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) עמד על כ-193 מיליון דולר, גידול של 13.6% מהרבעון המקביל ושל 2.3% מהרבעון הקודם. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, צמח ב-11.3% ביחס לרבעון המקביל וב-1.6% ביחס לרבעון הקודם, לרמה של כ-215 מיליון דולר, שהם 1.3 דולר למניה. בכך עקפה צ'ק פוינט את תחזיות האנליסטים.

צ'ק פוינט ייצרה ברבעון השלישי כ-260 מיליון דולר מפעילות ובסיומו היו לה בקופה קרוב ל-3.9 מיליארד דולר. החברה רכשה מניות של עצמה במהלך הרבעון בתמורה ל-250 מיליון דולר, במחיר ממוצע של כ-109 דולר. אתמול ננעלה המניה במחיר של כ-118 דולר, אך צנחה במסחר המאוחר לכ-108 דולר.

"הצגנו רבעון טוב עם הכנסות המתקרבות לרף העליון של התחזיות שלנו ורווח נקי מעל לתחזיותינו", אמר גיל שויד, מייסד ומנכ"ל החברה. "הפתרונות המתקדמים, כמו פלטפורמת אינפיניטי שלנו, המשיכו להתקבל היטב בשוק".

בשיחת הוועידה סיפקה צ'ק פוינט תחזיות שאכזבו את השוק. החברה מצפה לרשום ברבעון הרביעי הכנסות של 485-525 מיליון דולר, בעוד שתחזית האנליסטים הייתה גבוהה אף מהרף העליון ועמדה על 530 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP למניה יסתכם ב-1.45-1.55 דולר, דומה לתחזית האנליסטים שהייתה ל-1.49 דולר. גם הפעם השפעת יום כיפור נמשכת: בשיחת הוועידה ציינה החברה חלק מההכנסות שהיו אמורות להידחות מהרבעון השלישי לרביעי, דווקא הוכרו ברבעון השלישי, ולכן הרבעון הרביעי מושפע מכך.

שינוי מגמה בשוק בגלל מחשוב ענן?

על בסיס התחזית הנוכחית, צ'ק פוינט תסיים את 2017 עם צמיחה של כ-5.5% בהכנסות ל-1.83-1.87 מיליארד דולר. זאת, לעומת התחזית המקורית שהייתה להכנסות של 1.85-1.9 מיליארד דולר. הרווח הנקי יגיע ל-5.21-5.31 דולר למניה, לעומת 4.72 דולר אשתקד.

"צ'ק פוינט פרסמה דוח רבעוני מאכזב, עם האטה בצמיחת ההכנסות ממוצרים ורישיונות ל-6%, לעומת 10%-13% ברבעונים קודמים בשל חולשה בארה"ב", כתבו האנליסטים קארל קירסטד ומליסה דון מדויטשה בנק. לדבריהם, יש לתת קרדיט לחברה שהציגה תמיד ביצועים יציבים, ולא סביר שפתאום נכשלה בכך; הסיבה שהם מוצאים היא האטה בביקושים ל-firewall.

בקרדיט סוויס ציינו כי צ'ק פוינט היא החברה הממושמעת ביותר בתחומה, ועם הציפיות הנמוכות ביותר ממנה; ואם היא מציגה תחזיות נמוכות מצפי השוק, הרי שלהערכת כלכלני קרדיט סוויס מדובר בתוצאה של שינוי המגמה בשוק על רקע האימוץ הגובר של מחשוב ענן.