קמהדע לא השיגה מובהקות בניסוי הסוכרת; תמשיך הניסוי בילדים

קרן ברוש וקמהדע צפויות להציג באסיפה הכללית הסכמות לגבי שינוי בדירקטוריון החברה

חברת התרופות קמהדע   הודיעה היום (ד') על תוצאות ניסוי שלב II שלה בטיפול בסוכרת נעורים. הניסוי לא הצליח בכלל אוכלוסיית המחקר, אולם נמצאה מגמת יעילות בתת-קבוצה של בני נוער בגילאי 12-18. לדברי החברה, קבוצה זו הוגדרה כמבודלת מראש, ולכן על רקע התוצאות תיכנס קמהדע לניסוי שלב II גדול יותר בסוכרת בקבוצה זו בלבד. ייתכן שהניסוי הנוסף יבוצע עם שותף ולא באופן עצמאי.

בניסוי השתתפו 70 מטופלים, וקבוצת בני הנוער כללה כמה עשרות מהם. בקבוצת בני הנוער הושגה מובהקות באחד ממדדי הסוכרת, ואילו בשני מדדים אחרים הודגמה מגמת יעילות, אך לא נמצאה מובהקות. בעקבות ההודעה ירדה מניית קמהדע בכ-4%, והחברה נסחרת לפי שווי של כ-680 מיליון שקל.

במקביל צפויה קמהדע להציג לאסיפה הכללית המתוכננת ל-30 בנובמבר, שינויים מתוכננים בדירקטוריון החברה, שאליהם תגיע בהסכמה עם קרן ברוש האקטיביסטית. כך נודע משירות ההודעות "הוטסטוקס". קרן ברוש, בניהולו של אמיר אפרתי, מחזיקה 6.2% בקמהדע, לאחר שנכנסה להשקעה בה בספטמבר האחרון. ברוש פעלה בשנתיים האחרונות בחברות כמו מטומי, פריון ואלקוברה, לפעמים תוך עימות עם ההנהלה ולפעמים תוך שיתוף פעולה. בקמהדע בינתיים היחסים הם של שיתוף פעולה זהיר.

ברוש נכנסה להשקעה בקמהדע בעיקר על רקע צניחה במניה עקב כישלון בניסוי קליני בתרופה לאמפיזמה תורשתית הניתנת בשאיפה. קמהדע עדיין אופטימית לגבי המוצר, ומקווה להצליח בניסוי נרחב שייערך במוצר בארה"ב.

קמהדע צפויה (על פי תחזיותיה שאותן חזרה ואישרה כמה פעמים) לרשום ב-2017 הכנסות של 100 מיליון דולר, בעיקר בזכות אותה התרופה לאמפיזמה כאשר היא ניתנת בעירוי. קרן ברוש, ככל הנראה, רוצה לשים פחות דגש על מוצרים חדשים, ויותר על מקסום הערך הפיננסי של המוצר המוביל. כמו כן, נבחנת האפשרות לגוון את פרופיל המוצרים של קמהדע, אשר כיום רובו מבוסס על חלבון אחד, החלבון AAT, שהוא הבסיס לתרופות האמפיזמה, הסוכרת, סרטן הדם ודיכוי תגובה חיסונית להשתלת ריאות, ובינתיים לא הוכיח יעילות קלינית בניסויים שערכה קמהדע.