סניפי "סליו" הוכנסו לצו הקפאת הליכים שניתן לחברה המשווקת

לחברה, "אופנה צרפתית לגבר בע"מ", המשווקת את אופנת הגברים סליו (Celio) וזכיינית של חברה נוספת, הוצא צו הקפאת הליכים ומונו נאמנים לבקשתה, בהינתן, בין השאר, חוב של 32 מיליון שקל לבעלת המניות בה - קבוצת פישמן

אליעזר פישמן ועורך דין יוסי בנקל/ צילומים: שלומי יוסף
אליעזר פישמן ועורך דין יוסי בנקל/ צילומים: שלומי יוסף

הערב (ד') הוצא צו הקפאת הליכים לחברת "אופנה צרפתית לגבר בע"מ" לבקשתה ולנוכח חוב של 20 מיליון שקל לנושים שונים ו-32 מיליון שקל לקבוצת פישמן, בעלת מניותיה. הנאמן לנכסי אליעזר פישמן המצוי החדלות פרעון, עו"ד יוסי בנקל, צורף להליך כמשיב בפורמלי, ונשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, שהוציא את הצו, מינה את עו"ד אלונה בומגרטן ועו"ד רון חכים לנאמנים בהליך הקפאת ההליכים.

החברה המשווקת של סליו - מותג המעסיק 220 עובדים ב-27 סניפים - כתבה בבקשתה כי הקשיים אליהם נקלעה לא מאפשרים לה להחזיר חובות וכי ניסיונותיה למציאת רוכש או משקיע "לא נשאו פרי".

עוד כתבה החברה בבקשה לצו הקפאת הליכים שנועד למנוע את פירוקה, כי תקופת ההקפאה לא תרע את מצבה, וזו תוקדש להבראת החברה ולהעלאתה החברה לפסים של תזרים חיובי "ובכך יהיה שיפור במתן הצו לו נדרשת החברה".

השופט אורנשטיין כתב בהחלטתו הערב כי "הנאמנים יגבשו תכנית הבראה לחברה ויגבשו הסדר נושים שיוצג באסיפות שתכונסנה בהוראת בית המשפט". הנאמנים יפעילו את החברה "תוך הסתייעות בהנהלת החברה" ויערכו בדיקה מעמיקה של "כל נתוני התפעול, התמחור והכספים".

הנאמנים יהיו מופקדים, קבע אורנשטיין, על הניהול השוטף, על הרה-ארגון ועל "כל הדרוש לשמירת המבקשת כ'עסק חי'".

סמכויות הדירקטוריון, עוד קבע אורנשטיין, יועברו לנאמנים, ויעוכבו ההליכים שננקטו נגד החברה, צווי העיקול שהוטלו על נכסיה וכספים שמגיעים לה מצדדים שלישיים. גם הליכים עתידיים לא יינקטו כנגדה, קבע, בין השאר מימוש ערבויות בנקאיות מטעמה.

בהחלטתו ציין אורנשטיין כי הנאמנים יגישו דוח ראשון תוך 10 ימים וכן קבע מועד לדיון במעמד הכנ"ר, עו"ד בנקל הנאמן על נכסי פישמן ו"כל נושה מהותי" שיש לחברת האופנה.