שבוע המסחר בת"א ננעל במסכים אדומים; טבע צנחה 13.6%

דיווח: טראמפ ימנה את ג'רום פאואל ליו"ר הפדרל ריזרב ■ טבע פרסמה דוחות שאכזבו את השוק, עם רווח מתחת לצפי והפחתה של התחזיות השנתיות

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ה'), יום המסחר האחרון לשבוע זה, במגמה שלילית, על רקע ירידות השערים בוול סטריט. טבע  אכזבה את השוק ומנייתה צוללת ומושכת את המעו"ף לירידות שערים ניכרות.

 

בתום הישיבה אתמול, החליט הפדרל ריזרב להותיר את הריבית על כנה. ההחלטה של הפד הייתה צפויה, והסיכויים להעלאת ריבית בעוד חודש, בישיבה שתתקיים בחודש דצמבר, נותרו גבוהים.

חברי ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) נימקו החלטתם בכך שהכלכלה האמריקאית יציבה, גורם נוסף המחזק את התחזיות על העלאת הריבית בפגישת הפד הבאה: כלכלה יציבה, עיכול של מכירת האג"ח על ידי הפד ותחזיות טובות להמשך מחייבות - על פי היגיון זה, העלאת ריבית.

 וול סטריט ג'ורנל דיווח הלילה כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, החליט למנות את ג'רום פאואל ליו"ר הפדרל ריזרב, אחד התפקידים החשובים בעולם הכלכלי. על פי הדיווח, טראמפ שוחח כבר עם פאואל וצפוי להודיע מחר באופן רשמי על המינוי. התחזיות המוקדמות ניבאו כי פאוול ייבחר, אולם היו רבים שהעריכו כי היו"רית הנוכחית, ג'נט ילן, תזכה בכהונה נוספת. 

עונת הדוחות ברחבי העולם בעיצומה. אתמול טסלה ופייסבוק פרסמו את דוחותיהן, והלילה תפרסם אפל את תוצאותיה. 

טבע  עמדה במוקד היום. החברה פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השלישי של 2017, על רקע כניסתו לתפקיד של המנכ"ל החדש, קאר שולץ. דוחות החברה לרבעון השני אכזבו את המשקיעים, לאחר שהרווח נפל מתחת לצפי האנליסטים והתחזית השנתית נחתכה. בעקבות הדוחות, צנחה מניית החברה בכ-40% ב-3 החודשים האחרונים. [לסיפור המלא]

מיילן  ריכזה עניין לאחר הצלילה של המנייה שארעה מוקדם יותר השבוע, על רקע דיווח כי בכיר בחברה עומד במרכז חקירה בארה"ב בחשד לתיאום מחירים, נושא רגיש מאוד בחברות תרופות.

לייבפרסון  ריכזה עניין חיובי ומטפסת כ-3% בתגובה לדוחות והעלאת תחזית ההכנסות השנתית. המניה משלימה עלייה של 74% מתחילת השנה.

אחרי עלייה של כ-150% במחיר המניה של סודהסטרים  בשנה האחרונה, החברה פרסמה אתמול דוחות רבעוניים טובים שמצביעים על המשך המומנטום העסקי. סודהסטרים , המייצרת ומשווקת מערכות ביתיות להכנת מים מוגזים, נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של ת"א בשווי של כ-1.4 מיליארד דולר.

אירונאוטיקס  שמפתחת ומייצרת בעיקר מערכות של כלי טייס בלתי מאוישים, דיווחה אתמול על עסקה בהיקף של 40 מיליון דולר במסגרת פרויקט לשירותי איסוף מודיעין של לקוח זר. מדובר בעסקה עם לקוח קיים של החברה, המוגדר בדיווחים של אירונאוטיקס "גוף בין לאומי משמעותי ובעל פריסה רחבה בעולם". החברה יצאה בחודש יוני השנה להנפקה בבורסה של תל-אביב ושיקפה שווי של כמיליארד שקל.

פרוטרום  בירידות על רקע השלמת המיזוג עם אנזימוטק.