אקזיט נוסף בהיי-טק: קונטיננטל רוכשת את ארגוס

ספקית רכיבי הרכב "קונטיננטל" רוכשת את "ארגוס סייבר סקיוריטי" במאות מיליוני אירו ■ בחברה הושקעו עד כה כ-30 מיליון דולר בלבד

עובדי ארגוס. צילום מסך מאתר החברה
עובדי ארגוס. צילום מסך מאתר החברה

עוד אקזיט ענק בענף האוטו-טק הישראלי. חברת ארגוס סייבר סקיוריטי, שעוסקת בפיתוח פתרונות אבטחת סייבר לרכב, נרכשת תמורת מאות מיליוני יורו.

"גלובס" חשף את הרוכשת - היא יצרנית הצמיגים וספקית הרכיבים המתקדמים לרכב "קונטיננטל", שבסיסה בגרמניה ונסחרת בשווי של כ-44 מיליארד דולר. בהודעה הרשמית של שתי החברות, שפורסמה לפני זמן קצר, נמסר כי "קונטיננטל רוכשת את ארגוס סייבר סקיוריטי (ארגוס) במטרה לחזק משמעותית את יכולות אבטחת הסייבר לרכבים שלה. ארגוס היא אחת המובילות העולמיות בתחום זה".

לדברי שתי החברות "יותר ויותר רכבים הופכים למקושרים לאינטרנט ותוכנה היא כיום המקור המשמעותי ביותר לחדשנות אשר מאפשרת ניידות חכמה, יעילה ואוטונומית. עד 2020 מאות מיליונים של כלי רכב שהם למעשה "מחשבים על גלגלים" יסעו על דרכי ברחבי העולם ויתקשרו עם העולם בתור חלק ממגמת "האינטרנט של הכל". בהקשר הפחות חיובי של מגמה זאת נמצאת הניידות המקושרת לאינטרנט, אשר באופן מובנה מהווה מטרה לתקיפות סייבר, דבר אשר גורם לסיכון לחיי אדם ולפגיעה אפשרית ברכוש. בתגובה לאיומים אלה יצרני רכב וספקיהם ברחבי העולם מגדירים אסטרטגיות ומיישמים פתרונות למניעת והקטנת החשיפה שלהם לסיכונים מסוג זה".

אחד מבכירי קונטיננטל מסר כי "רק ניידות מאובטחת היא ניידות חכמה. עם רכישת ארגוס אנו מחזקים את יכולותינו לפתח באופן ישיר ולהציע לללקוחותינו ברחבי העולם פתרונות ושירותים יחד עם מומחי אבטחת סייבר לרכבים מהטובים בעולם. בכך אנו באמת ובתמים הופכים ניידות לחכמה ומאובטחת".

יצוין כי לארגוס וקונטננטל שיתוף פעולה מתמשך בתחום החומרה והתוכנה, באמצעות חברת הבת "אלקטרוביט" של קונטיננטל. ארגוס, שנוסדה ב-2013 על ידי יוצאי יחידה 8200, מנוהלת מתל-אביב וצוותה כולל למעלה מ-70 איש. היא מחזיקה 38 פטנטים שכבר התקבלו או שנמצאים בתהליכי אישור ויצרה שיתופי פעולה משמעותיים עם שחקני מפתח בתעשיה על מנת לסייע ליצרני רכב להגיב במהירות לצורך הגובר וההולך בפתרונות אבטחת סייבר. לחברה מפעילה משרדים ביפן, גרמניה וצפון אמריקה (דטרויט והחוף המערבי).

פיננסית, זהו אחד האקזיטים המרשימים בענף בהתחשב בעובדה, שעד היום הושקעו בה רק כ-30 מיליון דולר, בעיקר בשיטת "חבר מביא חבר". ברשימת השמקיעים הגדולים ניתן למצוא את קרן ההון סיכון מאגמה ונצ'רס עם כ-12%; ספקית הרכב, והמתחרה הישירה של קונטיננטל, מאגנה, שמחזיקה ב־8%; וקרן ורטקס המחזיקה בכ־7%. בנוסף מושקעים בחברה אישית גם כמה יבואנים ומנהלים מענף הרכב הישראלי. רכישת ארגוס מעלה את היקף ההשקעות והרכישות בחברות אוטו-טק ישראליות ליותר משני מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים, לא כולל את רכישת מובילאיי על ידי אינטל תמורת כ-15.2 מיליארד דולר.