מחיר למשתכן: דיון בעתירת בני המקום בשוהם ייערך עד דצמבר

בקשת המדינה נדחתה: עתירת זכאי מחיר למשתכן מסדרה ב' בשוהם (שהם גם בני המקום) תידון בביהמ"ש - לא יאוחר מ-7 בדצמבר

יורם דנציגר / צילום: ליאור מזרחי
יורם דנציגר / צילום: ליאור מזרחי

למרות בקשת המדינה למחות את העתירה שהגישו זכאי מחיר למשתכן בני המקום מסדרה ב' ביישוב שוהם, קבע היום (א') השופט יורם דנציגר כי דיון בעתירה יתקיים בפני כל הרכב לא יאוחר מה-7 לדצמבר הקרוב. משמעות הדבר היא שבית המשפט לא קיבל את עמדת המדינה שטענה כי דחיית ההגרלה ביישוב והקפאתה הזמנית הם עילה מספקת למחיקת העתירה.

נזכיר כי העתירה שהוגשה על ידי זכאי סדרה ב' בני היישוב, באמצעות עו"ד אפי מיכאלי, טוענת לאפליה במתן הזדמנות לזכייה בדירה מוזלת ביישוב. בעתירה נטען כי מדובר במכרז אחרון ביישוב ולכן לא תהיה לבני המקום מסדרה ב' הזדמנות נוספת להגריל את הזכות לרכוש דירה מוזלת. בעקבות העתירה החליטה המדינה להוציא את היישוב שוהם מההגרלה הגדולה השנייה, מהלך שחייב את פתיחתה המחודשת של ההגרלה, הכוללת כ-11 אלף דירות מוזלות ב-21 יישובים, להרשמה חוזרת ולעיכוב בפרסום תוצאות ההגרלה לזכאים.

עוד נזכיר כי בשבוע שעבר פנו לבית המשפט גם זכאי סדרה א' של מחיר למשתכן בני המקום בשוהם בתגובה ארוכה ומפורטת נגד העתירה שהגישו חבריהם ליישוב. בתשובתם לבית המשפט שהוגשה באמצעות עורכי הדין מנחם אברמוביץ, אלינור שטרק וזוהר אילן ממשרד המבורגר עברון ושות', נטען בין היתר כי זכאי סדרה א' פעלו על פי הכללים שהכתיבה המדינה, וכי אם בית המשפט יקבל את טענות העותרים, מדובר בפגישה בזכאי סדרה א' כמו גם באמון שנותנים זכאי מחיר למשתכן במדינה. עוד נטען בתשובתם לבית המשפט כי באם תתקבל העתירה, מהלך זה עשוי לפגוע בתוכנית מחיר למשתכן כולה: "קבלת העתירה תגרום ל'מדרון חלקלק', אשר צפוי לגרום לקריסת התכנית", כך נכתב.

כעת, לאחר שבית המשפט קרא את התייחסויות הצדדים השונים לעתירה, עתידות הטענות להתברר בבית המשפט. במקביל, נציין כי אומנם העתירה הנקודתית שהוגשה על ידי תושבי שוהם מתייחסת רק ליישוב עצמו אולם היא בעלת משמעות רחבה לכלל זכאי מחיר למשתכן. כפי שנחשף ב"גלובס", העתירה גרמה לכך שגם בערים אחרות עולים עכשיו קולות לשינוי כללי ההגרלה והחלוקה לסדרות.