גיוס ומסחור ל-RDD, המתמחה בהולכת תרופות לפי הטבעת

החברה גייסה 6.25 מיליון דולר בהובלת אורבימד וכן התקשרה בהסכם מסחור עם חברת פרמהסיינס ■ חלקה של קפיטל פוינט הבורסאית יקטן ל-16%

 רופאים / צלם: shutterstock
רופאים / צלם: shutterstock

חברת RDD Medical, המתמחה בפיתוח תרופות לאזור פי הטבעת, גייסה 6.25 מיליון דולר מהמשקיעים אורבימד (שכבר השקיעה בעבר בחברה), קרן אגייט בראשות דני נווה, חברת Pharmascience הקנדית וכן אריה גניגר, לשעבר בכיר בחברת אגיס ומייסד בנק הדם הטבורי של בית החולים תל השומר. עד היום גייסה RDD כ-8 מיליון דולר, רובם מקרן אורבימד וחלקם הקטן ממשקיעים פרטיים.

במסגרת העסקה, התקשרה RDD עם פארמהסיינס, בהסכם לפיו החברה הקנדית תהיה בעלת הזכויות להפיץ את המוצר ברחבי קנדה, בתמורה לתשלומי אבני דרך ותמלוגים נוספים בהתאם למכירות המוצר, אם וכאשר יתקיימו.

ל-RDD שני מוצרים עיקריים: תרופה לטיפול בסדר בפי הטבעת (פיסורה) אשר השלימה בהצלחה ניסוי שלב II בישראל ונמצאת היום בעיצומו של ניסוי שלב III באירופה, וכן תרופה לטיפול באי שליטה בסוגרים הנמאת בשלב IIa (ניסוי יעילות ראשוני) באירופה.

RDD הוקמה על ידי ד"ר ניר ברק, והיא פיתחה שיטה ייחודית להולכת תרופות לפי הטבעת. התרופות אגורות בתצורה דמויית-טמפון, אשר מוחדרות על ידי מכשיר מיוחד (דומה למוליך של טמפון), וכאשר התרופה נמצאת בתוך הרקטום, היא משתחררת בהדרגה כך שהיא מגיעה באופן רציף וקבוע אל פי הטבעת. התרופה לפיסורות היא גרסת שחרור מושהה של משחת ההרגעה שנהוג למרוח על המקום. התרופה לשליטה על הסוגרים משחררת באופן מושהה חומר המכווץ שרירים, והיא יכולה להשאיר את השריר סגור למשך 10 שעות, כאשר בסופן הוא נרפה ומשתחרר. כך, המטופל יכול לצאת מהבית מבלי לחשוש מתאונות. שוק הפיסורות מתחדש בכמיליון מקרים נוספים בכל שנה. שיעור המשותקים שאינם שולטים בסוגרים, כולל אוכלוסיה קטנה יותר (כ-20 אלף מקרים בארה"ב), אך בעלת צורך בוער יותר.

העסקה תבוצע בשני שלבים. בשלב הראשון יועברו 4.52 מיליון דולר, ויתר הסכום יועבר בהתאם להצלחה בניסוי הקליני במוצר המוביל. הסכם ההשקעה כולל אפשרות לגיוס של 12 מיליון דולר נוספים ממשקיעים אחרים באותם תנאים.

החברה הוקמה בחממת אופקים,שהייתה בזכיינות חברת קפיטל פוינט. עם ביצוע העסקה, חלקה של קפיטל פוינט יקטן מ-18% ל-16%.