משרד הכלכלה לנגב קרמיקה: מוכנים להשתתף בשכר העובדים

נמשכים הניסיונות להצלת מפעל נגב קרמיקה בירוחם, שמעסיק 138 עובדים:  אלי כהן הציע לראשי נגב קרמיקה להמשיך ולהפעיל את המפעל ההפסדי בירוחם במהלך השנה הקרובה, תוך קבלת סיוע של המדינה בתשלום המשכורות לעובדים

העובדים בנגב קרמיקה  / צילום: רפי קוץ
העובדים בנגב קרמיקה / צילום: רפי קוץ

נמשכים הניסיונות להצלת מפעל נגב קרמיקה בירוחם, שמעסיק 138 עובדים: היום (ב') הציע שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, לראשי נגב קרמיקה להמשיך ולהפעיל את המפעל ההפסדי בירוחם במהלך השנה הקרוב,ה וזאת תוך קבלת סיוע של המדינה בתשלום המשכורות לעובדים.

על פי המתווה המוצע, הסיוע בשכר העובדים יינתן כ"מענק מותנה" בידי רשות ההשקעות שבמשרד הכלכלה ובמהלך השנה הקרובה תיעשה בקרה אחר איתנותו של המפעל ויכולתו להתחרות בשווקים בעולם. זאת, לצד תכנית התייעלות שתאפשר צמצום בהוצאות הכספיות של המפעל.

בפגישה שהתקיימה היום במשרד הכלכלה השתתפו גם יו"ר ההסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן, ראשי נגב קרמיקה ונציגי העובדים. נציגי קרן ויולה, שרכשו את המפעל ואת רשת החנויות של נגב קרמיקה לפני כחצי שנה מאפריקה תעשיות- לא הגיעו לפגישה.

גורמים שמעורבים במגעים המתקיימים בין הצדדים אמרו ל"גלובס" כי שר הכלכלה, כהן העמיד לנציגי נגב קרמיקה יממה כדי להשיב על ההצעה. עוד מסרו הגורמים כי במקרה שנגב קרמיקה תגלה עניין במתווה כזה, הוצאתו אל הפועל תדרוש אישור של הממשלה.

עד כה טענו נציגי קרן ויולה ונגב קרמיקה כי למפעל בירוחם אין זכות קיום בשל קשיי התחרות שלו אל מול אריחי פורצלן שמיובאים מחו"ל. אלה מבקשים לסגור את המפעל ולשמר את פעילות רשת החנויות של נגב קרמיקה, כשהמוצרים שיימכרו בה ייובאו מחו"ל. גם כיום, כשהחברה מחזיקה את מפעל היצור בירוחם, רוב מוצריה מיובאים.

במהלך שיחות המו"מ שהתקיימו עד כה קראו ראשי נגב קרמיקה לנציגי משרדי הממשלה לקדם מהלכים להעדפת תוצרת מקומית וזאת במסגרת מכרזי מחיר למשתכן ולמיזמים בתחום התשתיות הלאומיות. עוד טענו באותן פגישות נציגי נגב קרמיקה כי המפעל בירוחם מפסיד בכל חודש בין 2 ל 3 מיליון שקל.

לפני כשלושה שבועות הודיעה הנהלת נגב קרמיקה על סגירת המפעל בירוחם ועל פיטורי 138 עובדיו. הפיטורים בוטלו בידי בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, אך הצדדים נשלחו להתדיין ביניהם בניסיון למצוא מתווה שיאפשר את הצלת המפעל בדרום. המו"מ מתקיים בזמן שהמפעל סגור.

מנגב קרמיקה לא נמסרה תגובה.