דוחות טובים לכיל: עלייה של 31% ברווח התפעולי המתואם

חברת הדשנים מדווחת על עלייה של 4.1% במכירות הרבעון השלישי ל-1.44 מיליארד דולר ■ תחלק דיבידנד בהיקף של 57 מיליון דולר

אשר גרינבאום / צילום: כיל
אשר גרינבאום / צילום: כיל

חברת הדשנים כיל  הציגה היום (ד') תוצאות טובות לרבעון השלישי של השנה. בשורה העליונה רשמה החברה, הנמצאת בשליטת החברה לישראל  של עידן עופר, עלייה של 4.1% במכירות ברבעון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-1.44 מיליארד דולר.

מכירות כמותיות גבוהות יותר של מוצרי בטיחות אש וחומצה זרחתית לצד ירידה במכירות סלע פוספט ודשני פוספט, יחד עם ירידה במכירת חלבוני חלב (בכיל רכיבי מזון מיוחדים) השפיעו על תמהיל ההכנסות ברבעון. זאת, לצד עליית מחירים במחירי האשלג ובמוצרים מבוססי-ברום לעומת הרבעון המקביל. החברה נהנתה גם מהתחזקות האירו מול הדולר.

התייעלות וצמצום בהוצאות שונות הביאו את כיל לרשום רווח תפעולי של 180 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 331 מיליון דולר ברבעון המקביל (בו נרשמה גם הוצאה של 522 מיליון דולר עקב מחיקות חד פעמיות שביצעה החברה על רקע הפסקת פעילות החברה באתיופיה ועצירת ההשקעות במערכת מידע חדשה).

הרווח התפעולי המתואם (ללא פריטים חד פעמיים) גדל ב-31% ל-215 מיליון דולר ברבעון, בעיקר על רקע צמצום של 20 מיליון דולר בהוצאות הנהלה וכלליות שהסתכמו בכ-60 מיליון דולר ברבעון האחרון.

צמצום של 20% בהוצאות המימון הרבעוניות לרמה של 36 מיליון דולר הביא את כיל להציג בשורה התחתונה רווח נקי של 84 מיליון דולר לעומת הפסד של 340 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם עמד על 115 מיליון דולר, ירידה של 4.1% לעומת הרבעון המקביל.

מכירות האשלג ברבעון עמדו על כ-360 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 217 דולר לטון, עלייה של 9% לעומת הרבעון המקביל. בהיקף מכירות הפוספאט נרשמה ירידה של כ-16% ברבעון לרמה של 564 מיליון דולר .

תזרים המזומנים התפעולי ברבעון עמד על כ-176 מיליון דולר, נמוך ב-73 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 57 מיליון דולר.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים הציגה כיל עלייה מזערית במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שהסתכמו בכ-4 מיליארד דולר. השורה התפעולית הצביעה על רווח של 440 מיליון דולר, לעומת הפסד של 75 מיליון דולר אשתקד, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 209 מיליון דולר לעומת הפסד של 154 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

על רקע הירידה החדה במחירי האשלג, רשמה מניית כיל ירידה של קרוב ל-40% בשלוש השנים האחרונות. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-19 מיליארד שקל.

ממלא-מקום מנכ"ל כיל, אשר גרינבאום, התייחס לתוצאות ואמר כי "כיל השיגה תוצאות חזקות ברבעון השלישי, הודות לביצועים מצוינים של קווי המוצרים של תוספים מתקדמים ושל מוצרים תעשייתיים. מבחינה תפעולית, המשכנו במאמצינו לצמצם את הוצאות ההנהלה והכלליות וליצור תזרים מזומנים חופשי חיובי, תוך המשך התמקדות ביעילות ומצוינות על מנת לשפר את העמדה התחרותית של נכסינו. אנו ממשיכים להיות מחויבים לאיזון עסקינו באמצעות התמקדות בצמיחת המוצרים המיוחדים שלנו, אשר לראשונה היוו יותר ממחצית המכירות שלנו וכן כמעט 70% מהרווח התפעולי שלנו ברבעון השלישי".