נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה זינקה 5.3% לאחר הדוחות

סנטורים רפובליקאים חשפו תוכנית אלטרנטיבית להורדת נטל המס ■ מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר ירד ל-97.8 נק' לעומת 100.7 נק' באוקטובר ■ כלכלני אופנהיימר מציבים מחיר יעד של 70 דולר למניית וויקס

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות של ארה"ב (ו') ננעל במגמה מעורבת במדדי המניות, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בירידות.

 

הנושאים המרכזיים שעל סדר היום הכלכלי בארה"ב הם שניים: החשוב ביותר הוא רפורמת המס של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שאמורה להזרים כסף חדש לשווקים הפיננסים, שעדיין סובלים מריביות נמוכות שמשמעותן היעדר אלטרנטיבות השקעה סבירות.

היום חשפו סנטורים רפובליקאים חשפו תוכנית אלטרנטיבית להורדת נטל המס, מה שעלול לדחות עוד את אישור התוכנית של טראמפ בסנאט. הקוגרס אמור להצביע על אישור התוכנית בשבוע הבא אולם עדיין לא ברור מתי יתקיים דיון בסנאט.

הנתון השני הוא מינוי של ג'רום פאואל לתפקיד הבכיר של יו"ר הפדרל ריזרב. פאואל טרם פרש את משנתו הכלכלית באופן מסודר, ולכן מה שנשאר לאנליסטים להעריך מה תהיה מדיניותו המוניטרית על סמך התבטאויות העבר.

בתחום המאקרו, ב-17:00 פורסם מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר, שעמד ברמה של 97.8 נק' לעומת צפי כלכלנים ל-100.8 נק'.

עונת הדוחות נמשכת. אופקו הלת'  רשמה עלייה לאחר שאתמול צנחה ב-16% לאחר שפרסמה דוחות מאכזבים לרבעון האחרון. 

מניית אנבידיה  זינקה לאחר שיצרנית המעבדים הגרפיים פרסמה אמש לאחר סיום המסחר דוחות חזקים לרבעון האחרון.

מניית הרץ נסחרה בעלייה חדה בעקבות דוחות טובים. גם מניית מייסיס   עלתה לאחר שהרשת הודיעה כי תעמוד בתחזית שלה ל-2017.

מניית אלטיס USA נסחרה בעלייה חדה לאחר שהחברה האם אלטיס של פטריק דרהי הודיעה היום על שינויים הכוללים את חזרתו של דרהי לתפקיד נשיא החברה, לאחר שפרש מתפקיד זה ב-2016. כמו כן, מנכ"ל אלטיס ארה"ב דקסטר גואי ישוב לכהן גם כמנכ"ל הקבוצה העולמית במקומו של מייקל קומבס 

מניית וויקס  הגיבה לדוחות ולתחזית החברה בירידה חדה אתמול. כלכלני אופנהיימר מציינים בתגובה לדוחות כי וויקס צפויה להשיק בקרוב את המוצר החדש WIX Code המיועד לשוק מעצבי אתרי אינטרנט מקצועיים, ולהערכתה מוצר זה אמור להגדיל את שוק היעד הפוטנציאלי עבורה באופן משמעותי.

"למרות שהנהלת וויקס אינה צופה תרומה משמעותית מהמוצר החדש על הכנסות 2018, אנו סבורים כי בראיה ארוכת טווח הוא עשוי להגביר את הצמיחה בחברה. אנו משמרים את המלצתנו Outperform למניית WIX , עם הורדת מחיר היעד ל-70 דולר", אומרים באופנהיימר.

מניית פריגו  נסחרת בתנודתיות, לאחר עלייה חדה אתמול בעקבות הדוחות הרבעוניים שפרסמה החברה. סטיבן טפר, אנליסט פארמה וביומד בבית ההשקעות IBI, מציין בתגובה לדוחות כי "מדובר על דוח טוב, ויחסית לסקטור - אפילו טוב מאוד. גם העלאת התחזיות הנוספת לשנת 2017 היא בשורה מרעננת בענף הגנריקה המקרטע. החולשה בסקטור, ובמיוחד קריסתה של מנית טבע, העיבו על מחיר מניית פריגו. להערכתנו, העלייה במחיר המניה מוצדקת, שכן הדוח הטוב שהציגה פריגו מבדל מעט את החברה מהסקטור הגנרי הקלאסי".