סיכום יום הרווקים הסיני: עסקאות בהיקף של 25.3 מיליארד ד'

כך מדווחת הבוקר עליבאבא ■ מדובר בגידול של 39% מיום הרווקים הסיני בשנה הקודמת ■ ומה בזירה המקומית? בלאומי קארד מעריכים כי היקף הקניות של הישראלים ביום הרווקים הסיני עמד על 110 מיליון שקל

חברת עליבאבא / צילום: בלומברג
חברת עליבאבא / צילום: בלומברג

ענקית הקמעונאות עליבאבא מודיעה הבוקר (א') על היקף מכירות של 25.3 מיליארד דולר במהלך יום הרווקים הסיני שצוין אתמול, 11.11, במסגרתו הוענקו הנחות על אלפי פריטים באתר - מוצרי אלקטרוניקה, עבור בביגוד, תכשיטים, צעצועים, ציוד מחנאות ועוד. ההנחות עמדו על כ-50%.

יום הרווקים הסיני התחיל בשנת 2009, אז השתתפו 27 סוחרים בלבד באירוע מכירות מקוון, שהפך לגימיק שמגלגל כאמור סכומי-עתק. למותר לציין כי מדובר בהמצאה מסחרית שהפכה למסורת של קניות מקוונות עם השנים.

ביום הרווקים הסיני בשנה שעברה היקף המכירות של ענקית המסחר עמד על 17.8 מיליון דולר, ומכאן שטרפת הקניות השנה סימנה גידול של 39% ביחס לשנה הקודמת. נתון מעניין הוא שיותר מ-90% מהקניות בוצעו דרך הסמארטפון - לעומת 80% אשתקד.

נתונים נוספים שמפרסמת הבוקר ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא הוא שבמכירה השתתפו יותר מ-140 אלף מותגים וסוחרים, כשמספר העסקאות (העברות כספיות) עמד על 1.48 מיליארד - גידול של 41% ביחס לשנת 2016. בשעות השיא בוצעו 256 אלף פעולות של העברות כספיות בכל שנייה. נתון אחר לפי הדיווחים הוא שמדי שנייה נרשמו 325 אלף הזמנות.

בזירה הגלובלית עלי באבא מפרסמת הבוקר כי השתתפו 60 אלף מותגים וסוחרים בינלאומיים ששיווקו את מרכולתם לצרכן הסיני, וכי בכלל המכירות השתתפו 225 מדיניות כולל סין.

יום חג לסוחרים: 167 סוחרים זקפו לזכותם מכירות בהיקף של 15.1 מיליון דולר כל אחד, 17 סוחרים הגיעו למכירות בהיקף של 75.4 מיליון (בהיקף מכירות) לכל אחד, ו-6 סוחרים מכרו בהיקף של 150.9 מיליון כל אחד.

המדינות מהן הגיעו הסוחרים שמכרו הכי הרבה לצרכנים הסינים היו יפן, ארה"ב, אוסטרליה, גרמניה ודרום קוריאה. 

ומה בזירה המקומית?

מנתוני לאומי קארד עולה כי גידול של 23% במחזור העסקאות בקניות ברשת ביום הרווקים הסיני שחל השנה, בהשוואה ל-2016. גידול של 28% נרשם בכמות הלקוחות שרכשו במסגרת יום הרווקים הסיני.

עוד עולה כי גובה העסקה הממוצעת עומד על 105 שקל, כשגובה הקנייה הממוצעת עמד על 295 שקל, בכמות ממוצעת של 2.7 עסקאות ללקוח.

כצפוי, עיקר הקניות התבצעו באתר עלי אקספרס: כ-56% מכמות העסקאות ביום הרווקים הסיני, כך לפי לאומי קארד, התבצעו באתר AliExpress. כ-11% מהלקוחות שרוכשים במהלך השנה באינטרנט רכשו ביום הרווק הסיני, המהווה (נכון לשנת 2017) כ-1.3% מסך העסקאות השנתיות באינטרנט.

יום הרווקים הסיני היווה את יריית הפתיחה למבצעי חודש נובמבר בזירה המקוונת באתרים בינלאומיים. הטרפת הבאה תתרחש בבלאק פריידי (24.11) ובסייבר מאנדיי (27.11), כשהפוקוס יהיה לא רק באתרים הסיניים אלא גם באתרים האמריקאים שנערכים עם הנחות על מוצרים שונים. 

בלאומי קארד מעריכים כי היקף הקניות של הישראלים ביום הרווקים הסיני עמד על 110 מיליון שקל.