פשרה: אופטיקה הלפרין תחלק 44 אלף ערכות לניקוי משקפיים

הפשרה הושגה במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד הרשת, בטענה כי תנאי המבצע שהציגה לא תאמו את תקנות חוק הגנת הצרכן

פשרה: אופטיקה הלפרין תחלק כ-44 אלף ערכות לניקוי משקפיים, משום שלא מילאה אחר סעיפי חוק הגנת הצרכן בנוגע למבצעים שערכה ברשת. הפשרה, שהושגה במסגרת תביעה ייצוגית, אושרה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב אחרי תיקון בהסדרי פשרה קודמים.

הנושא שבו עסקה הבקשה להכרה בתביעה כייצוגית עסק כאמור במבצעים שהציעה הרשת לציבור, כאשר לפי טענת התביעה, תנאי המבצע שהציגה אופטיקה הלפרין לא תאמו את תקנות החוק.

בין היתר, למשל, קובעות התקנות פרסום של מחיר קודם למבצע, במטרה שהצרכנים יוכלו לאמוד את ההנחה ואת כדאיותה עבורם. בבקשה נטען כי אמנם אופטיקה הלפרין מציעה הנחות נדיבות כביכול בשיעורים של עשרות אחוזים פחות מהמחיר הקודם, אך בפועל המוצרים לא נמכרו במחיר זה אי-פעם, כך שלא ניתן לאמוד מהו המחיר "הרגיל".

אופטיקה הלפרין טענה כי המחירים במכירות המיוחדות שהיא עורכת מזמן לזמן מתייחסים למחיר המחירון של המשקפיים, ושיעורי ההנחה בהן אינם זהים, כך שלא היה מחיר "רגיל" ממנו נגזרת ההנחה.

סוגיה אחרת שנידונה במסגרת הבקשה התייחסה למשכי המבצע שהציעה הרשת, אשר לפי ההגדרה בחוק הגנת הצרכן אינם יכולים להימשך יותר מ-35 ימים.

הפשרה קובעת ראשית כי מבצע שהרשת תחליט לקיים לא יימשך מעבר ל-35 ימים. שנית, נקבע כי מחירי ההנחה ייגזרו מהמחיר שבו נמכרו מסגרות המשקפיים במשך 7 ימים לפני תחילת המכירה המיוחדת, כשהמחירים לא יועלו מלאכותית בין מבצעים.

הצרכנים המוגדרים כחברי הקבוצה יקבלו פיצוי בדמות 43,750 ערכות לניקוי משקפיים (בשווי של 1.5 מיליון שקל, 35 שקל לכל ערכה) - רובן יחולקו בחנויות למי שירכוש משקפיים (בתמורה ל-5 שקלים), וכרבע מהן יועברו כתרומה לחיילי צה"ל.

התובע יקבל גמול של 50,000 שקל, ובא-כוחו יקבל שכר-טרחה של 320 אלף שקל. את התובע ייצג עו"ד אברהם (אבי) רוקח, ואת אופטיקה הלפרין ייצגו עורכי הדין יגאל כהן ובן ציון צדוק.