הממשלה: מאיר בן שבת ימונה לראש המועצה לביטחון לאומי

הממשלה אישרה פה-אחד את מינויו של מאיר בן שבת לראש המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי ■ נתניהו: "הוא לא מעגל, הוא לא מטייח, הוא אומר את דעתו בצורה הכי ברורה, דוגרית"

הממשלה אישרה היום (א') פה-אחד את מינויו של מאיר בן שבת לראש המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי. בן שבת נמצא בתפקיד מזה כמה חודשים, וההצבעה לאישורו הייתה פורמלית אחרי שלמעשה כבר ממלא את המשרה.

נתניהו אמר בישיבת הממשלה "אני חושב שאין ראוי ממנו לתפקיד הזה, אני בטוח שחבריי לממשלה ולקבינט הספיקו להתרשם גם הם מהתכונות שהוא מביא אתו לתפקיד. חריפות שכלו, הניסיון העשיר שלו, הבהירות שבה הוא מציג את הדברים.

"הוא לא מעגל, הוא לא מטייח, הוא אומר את דעתו בצורה הכי ברורה, דוגרית, ואני חושב שתהיה כאן הזדמנות למאיר, שתרם הרבה מאוד לביטחון ישראל, לתרום תרומה משמעותית נוספת לביטחון הלאומי שלה".

תפקיד ראש המועצה לביטחון לאומי ניצב ללא מינוי ממשלתי מאז דצמבר 2015, עת מונה ראש המל"ל הקודם יוסי כהן לראשות המוסד. ראש הממשלה נתניהו ביקש ממלא המקום ראש המועצה יוסי נגל, לקבל עליו את התפקיד החשוב, אך נגל סירב ובמשך כמעט שנתיים מילא את התפקיד כממלא המקום וללא מינוי ממשלתי. באפריל 2017 פרש נגל ואיתן בן דוד מילא את התפקיד כממלא מקום עד לכניסת בן שבת לתפקיד לפני שלושה חודשים.

תפקיד יו"ר המל"ל נמצא כיום כחלק מחקירה משטרתית בשל ההודעה בפברואר 2016 על מינוי אבריאל בר-יוסף לתפקיד הבכיר ורב הכוח הזה. בעקבות ההודעה על המינוי פנה אריה אבנרי ז"ל מי שעמד בראש תנועת אומ"ץ ליועץ המשפטי בבקשה שיבטל את המינוי בשל חשד לקבלת טובות הנאה ואכן מינויו של בר-יוסף בוטל כעבור חודש. בר-יוסף הוא כיום אחד החשודים בקבל שוחד בתיק 3000 הצוללות וכלי השיט ואף בנושא מיזם הנזלת הגז הטבעי.