נובה: הצמיחה ברבעונים הקרובים תונע מגידול בהשקעות בסין

שיפור מבנה עלויות והיעילות התפעולית של נובה צפויים לתרגם את הצמיחה בהכנסות לצמיחה מוגברת ברווח הנקי ■ הטיפ היומי 

נובה  / אתר החברה
נובה / אתר החברה

חברת נובה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות מדידה אופטיות לשימוש בתעשיית המוליכים למחצה. מאמצי החברה לגיוון תמהיל לקוחותיה, מתבטאים בהכנסות יצרני הזיכרון, שתרמו כ-45% מההכנסות ברבעון. שחקנית משמעותית במסגרת זו היא חברת סמסונג, שתרמה כ-30% מההכנסות נובה ברבעון, אולם העסקה המשמעותית ביותר שרשמה ברבעון, הייתה עם TSMC לאספקת מערכת VeraFlex לליווי תהליכי ייצור ב-7 ננומטר, ובהתאם TSMC תרמה כ-16% מהכנסות נובה ברבעון. עוד לקוחות הן Global Foundries, המקימה מפעל בסין; ו-HLMC, שסיפקה כ-10% מההכנסות.

הצמיחה של נובה   ברבעונים הקרובים תונע מגידול בהשקעות בסין, השקעות בייצור שבבי דיגיטל בגיאומטריית ה-10 וה-7 ננומטר, ומהשקעות בייצור שבבי זיכרון מסוג ה-DRAM וה-V-NAND.

ההכנסות ברבעון השלישי צמחו ב-23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-54.1 מיליון דולר, ושיקפו את התנופה בפעילות, הן מול יצרני שבבי הדיגיטל והן מול יצרני שבבי הזיכרון. הצמיחה נובעת מאימוץ גובר לפתרונות החברה מבוססי טכנולוגיות ה-OCD וה-XPS. ההכנסות משירותים גדלו ב-15% לעומת הרבעון הקודם לרמת שיא רבעונית של 12.9 מיליון דולר.

רווחיות גולמית של 60.5% בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, מגלמת שיפור ניכר לעומת כ-55.3% בכל 2016. השיפור נבע מהגידול בהיקף ההכנסות, הסכם התמלוגים עם המדען הראשי, ובעיקר מתמהיל המכירות, בו חל גידול במכירות פתרונות התוכנה כתוצאה מאימוץ נרחב של לקוחות. אנו מעריכים שמגמה זו היא חריגה וצפויה להתמתן, כך שברבעון הרביעי תתבטא רווחיות גולמית של 57%.

להערכתנו, שיפור מבנה עלויות והיעילות התפעולית צפויים לתרגם את הצמיחה בהכנסות לצמיחה מוגברת ברווח הנקי. אנו צופים רווח למניה של 1.85 דולר ב-2018, ובהינתן מכפיל 13 ונכסים נזילים למניה של 5 דולר, אנו מעריכים כי נובה תגיע למחיר יעד של 29 דולר.

רוח גבית נוספת למניה מגיעה מהמלצות שסיפקו אנליסטים מחו"ל - בתי השקעות סטיפל, נידהאם ובנצ'מארק, שנקבו במחיר יעד גבוה יותר, של 32 דולר למניה. 

■ הכותב הוא אנליסט בנק הפועלים.