סטארט-אפ ישראלי לייעול הליכי גיוס בהייטק גייס 3 מיליון דולר

הגיוס בוצע ממשקיעים פרטיים ומהקרנות לול הישראלית ו- Gal Venture האמריקאית ■ כיום הליך ההשמה אורך כ-40 יום למהנדסי תוכנה ועלותו היא כ-20% מהשכר השנתי, כלומר כ-20 אלף דולר בממוצע בארה"ב

גל אלמוג  / צילום: צביקה טישלר
גל אלמוג / צילום: צביקה טישלר

הסטארט-אפ טאלניה ( Talenya ), שהקימו לפני כשנה גל אלמוג, דורון סגל וליאת גני רודיטי, השלים גיוס של 3 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומהקרנות לול הישראלית ו- Gal Venture האמריקאית. בנוסף מדווחת החברה על מענק מהרשות הלאומית לחדשנות שסכומו לא נמסר. טאלניה פיתחה פתרון לייעול הליכי הגיוס של עובדים בתעשיית ההייטק, ומבטיחה לקצר במחצית את הליך ההשמה, שלפי אתר glassdoor אורך כ-40 יום בממוצע למהנדסי תוכנה. עלות ההשמה היא כ-20% מהשכר השנתי, כלומר כ-20 אלף דולר בממוצע בארה"ב. טאלניה פועלת בשלב זה בישראל ובארה"ב, ונמסר כי יש לה עשרות לקוחות.

מנכ"ל טאלניה גל אלמוג עוסק מאז שנת 2000 בפיתוח טכנולוגיות לתחום גיוס כוח אדם, בשתי חברות שהקים וניהל, Redmatch ו- RealMatch . מנהל הפיתוח דורון סגל היה בתפקידו האחרון סגן נשיא להנדסה ומנהל טכנולוגיות ראשי בחברת התוכנה CTI MIND, ומנהלת הפעילות בישראל, ליאת גני רודיטי, היתה בעבר סמנכ"לית ומנהלת חטיבה בחברת ההשמה מנפאואר. מנכ"לית ויו"ר מנפאואר ישראל לשעבר דליה נרקיס היא מהמשקיעות הפרטיות בחברה.

הפתרון של טאלניה משלב בין טכנולוגיה חדשה למתודולוגיה שונה מעט מהנהוג בתחום. בצד הטכנולוגי פיתחה החברה מערכת לאיתור מוקדם של מועמדים באמצעות ביג-דאטה. החברה אוספת מידע מהרשתות החברתיות, מבלוגים וממקורות גלויים אחרים, ובנתה עד כה מיליוני פרופילים של מועסקים פוטנציאליים בענף ההייטק, שהצטברו למאגר שמאפשר לבצע חיפושים נקודתיים לאיתור כישרונות בהתאם לצורכי הלקוחות. לדברי המנכ"ל אלמוג, "באמצעות אלגוריתם של לימוד מכונה אנחנו לומדים גם את ההתאמה שלהם למשרות, וגם את הסיכוי שלהם לעבור מתפקיד לתפקיד".

במקביל אוספת המערכת של טאלניה מידע על מגמות ואירועים בשוק, כמו תחומים שמצטמצמים, חברות שמפטרות או נרכשות וחברות שמניותיהן נופלות. זאת בהנחה שכ-95% מהמועמדים הטובים לתפקידים החשובים ביותר כבר מועסקים, ובמטרה לאתר אותם לפני המתחרים. הקניבליזציה של התחום נובעת מהתחרות הגבוהה על העובדים בענף : על פי נתוני לינקדאין, יותר מ-80% מאנשי ההייטק המועסקים פתוחים לקבל הצעות עבודה טובות יותר.

המתודולוגיה של טאלניה כוללת שימוש במגייסים פרילנסרים, המבצעים סינון ראשוני של המועמדים שהטכנולוגיה מצאה מתאימים ומקבלים חלק מעמלת הגיוס. נכון להיום משתפים פעולה עם החברה עשרות מגייסים, ולדברי אלמוג המטרה היא ליצור רשת של אלפי מגייסים, שחלקם אנשי הייטק בכירים, בעלי ניסיון רב בגיוס בעלי תפקידים שונים, וחלקם אנשים שמעוניינים בעבודה גמישה שניתן לעשות מהבית, ועברו בהצלחה הכשרה של שבועיים. חלק מהתפקיד של המגייסים הוא להעביר הערות על אי-דיוקים של האלגוריתמים, כדי להמשיך לשפר אותם.

על פי טאלניה, זמן סביר להצעת מועמדים מתאימים לשיפוט הלקוחות הוא עשרה ימים. מרגע שהמועמדים המתאימים מאותרים מאפשרת הפלטפורמה זירה משותפת לכל הצדדים - החברה, המועמדים והמגייסים - כדי לייעל את התהליך. לדברי אלמוג, "כדי לגייס מועמדים איכותיים צריך לדעת למצוא אותם, למיין אותם ולהגיע אליהם ראשונים. זה מה שהטכנולוגיה והמודל העסקי של טאלניה עושים. צריך גם לדעת לדבר בשפתם הטכנולוגית של הכישרונות ולוודא שהם מתאימים לתרבות הארגונית. בקיצור, צריך לטפל בהם כמו טאלנטים".

על פי הערכה של מגזין פורבס, ענף גיוס המועמדים הגלובלי מגלגל מדי שנה כ-200 מיליארד דולר. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של ארה"ב מעריכה כי 20%-24% מכלל המועסקים במדינה מחליפים עבודה מדי שנה. במגזר ההייטק האמריקאי, שמעסיק קרוב ל-7.5 מיליון עובדים וצומח בכ-2% בשנה, מדובר ב-1.5 עד 2 מיליון הליכי השמה בשנה, בעלות כוללת של כ-30 מיליארד דולר. באירופה מספר המועסקים בהייטק דומה.