החוקים השתנו

המתאגרף המפורסם שהנחית מכה תדמיתית על חברת הגיימינג מהרצליה

פלויד מייוודר / צילום: רויטרס
פלויד מייוודר / צילום: רויטרס

שוק המשחקים במובייל הוא שוק קשה. עשרות אלפי משחקים מציפים את חנויות האפליקציות, מקדמים את עצמם באגרסיביות, ורק החזקים שורדים ומבדרים אותנו בישיבה משעממת. אם אתה מגייס סלב בתור שותף ופרזנטור, הסיכויים שלך להצליח עולים משמעותית. זה בדיוק מה שקיוותה פלאיטרקס (Playtrex) להשיג כשהביאה את פלויד מייוות'ר, המתאגרף המפורסם בעולם כיום, לקדם את משחק הפוקר הווירטואלי החדש שלה.

על פניו, זה מהלך מרשים. מייוות'ר הוא ספורטאי-על בסדר הגודל של ליאו מסי או לברון ג'יימס, והחיבור בינו לבין חברת גיימינג מהרצליה לא מובן מאליו. יש רק בעיה אחת: מייוות'ר, מתאגרף נפלא שניצח 50 קרבות ומעולם לא הפסיד, הוא גם מכה נשים סדרתי, שהשתמש בעוצמתו הפיזית האדירה כדי לכלות בהן את זעמו. הוא נעצר שבע פעמים בגין תקיפת חמש נשים שונות. חלקן היו בנות זוגו, אחת מהן ניצלה רק לאחר שבנם המשותף הזעיק עזרה. ואם המכות לא הספיקו, באחד המקרים הוא גם כיוון אקדח לעבר אישה. והוא הורשע וישב על זה בכלא יותר מפעם אחת.

כשנתי יפת פרסם אתמול ידיעה בנושא באתר "גלובס", ובה הזכיר בהבלטה את האלימות הסדרתית של מייוות'ר, מיהרו בפלאיטרקס להזדעק ולומר לנו שהם כמובן בעד נשים וסולדים מהמעשים האלה. אין לי ספק שזה נכון, ואני לא סרקסטי: אף אחד לא באמת תומך באלימות נגד נשים. זה לא שיח של בעד ונגד. אני גם מהמר שאם מישהו מעובדי פלאיטרקס היה מתנהג כמו מייוות'ר, הוא היה יכול לשכוח מהג'וב שלו. אבל זאת בדיוק הנקודה: כשמדובר בספורטאי-על, בשם מספיק גדול ובפוטנציאל הכנסות משכנע, פתאום החטאים האלה לא מספיק חשובים. פתאום אפשר לקוות ששחקני הפוקר - והשחקניות - פשוט ישכחו, יסלחו, ויבקשו מהדילר עוד קלפים.

וכן, נכון, מיוות'ר שילם את חובו לחברה. וכן, זכותו להתפרנס, והלוואי על כולנו להרוויח כמוהו. אבל פלאיטרקס בחרו במייוות'ר כפרזנטור כי הוא מייצג ערכים מסוימים: עוצמה, תחכום, יכולת אסטרטגית. אסור לשכוח את הדבר האחר, האפל, שהוא מייצג, וטוב תעשה חברת הגיימינג אם תפסיק לאלתר את שיתוף הפעולה הזה. אחרי קמפיין #Metoo, הגיע הזמן שכולם יבינו שהחוקים בזירה השתנו.