מעבר לקו: בכירי מלאנוקס ביקרו בעיר הפלסטינית רוואבי

וגם: קוקטייל אצל מנכ"ל אבן קיסר, ירושלים על ההדסון, אירוע חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל-אביב ועוד

אראל מרגלית  / צילום:  Mike Pont
אראל מרגלית / צילום: Mike Pont

משפחת אלגרבלי מבקשת לאשר את תנאי ההעסקה ברקח

חברת התרופות רקח, שבשליטת קרן פימי ומשפחת אלגרבלי, מכנסת אסיפה ומבקשת מבעלי המניות לאשר את תנאי הכהונה וההעסקה של שלושה בכירים בחברה, שהם אחיו של המנכ"ל והמייסד מרדכי אלגרבלי.

המנהל הראשון שבו מדובר הוא יעקב אלגרבלי, מנכ"ל החברה הבת "אופיר את שלפארם תרופות וקוסמטיקה", שיקבל משכורת של 23 אלף שקל ברוטו בחודש לצד הטבות נוספות בהן רכב וטלפון, ועד 17 אלף שקל נוספים בחודש, אם מחזור המכירות של החברה בניהולו יעלה מעל 6 מיליון שקל לחודש.

בנוסף, הוא יהיה זכאי למענק שנתי של עד 180 אלף שקל, הנגזר מהרווח לפני מס.

מנהל נוסף הוא מיכאל אלגרבלי, מנהל שיווק בחברה הבת אופיר את שלפארם, שיקבל בכפוף לאישור האסיפה שכר חודשי של 18 אלף שקל ברוטו, ועד 17 אלף שקל נוספים בחודש אם מחזור המכירות יעבור את רף ה-6 מיליון שקל. גם הוא זכאי למענק שנתי של עד 180 אלף שקל הנגזר מהרווח.

אח ומנהל נוסף הוא משה אלגרבלי, קניין ראשי באופיר את שלפארם, שתנאי הכהונה שלו כוללים שכר חודשי ברוטו של 12,611 שקל ועמלת ניהול של 5,802 שקל ברוטו לחודש, וכן עמלה נוספת של 1,000 שקל נטו לחודש - ובסה"כ 19,413 שקל.

רקח הוקמה על-ידי בעלי השליטה, בני הזוג מרדכי וג'ורג'ט אלגרבלי, וב-2015 השקיעה בחברה קרן פימי של ישי דוידי והפכה לשותפה בשליטה. באסיפה הקרובה יעמוד להצבעה גם סעיף של מינוי מחדש של דירקטורים ברקח: היו"ר אברהם ביגר, ישי דוידי, עמירם בם, מרדכי אלגרבלי וג'ורג'ט אלגרבלי. רקח נסחרת בבורסה לפי שווי של 351 מיליון שקל.

מרדכי אלגרבלי / צילום: תמר מצפי
 מרדכי אלגרבלי / צילום: תמר מצפי

מלאנוקס מבקרת ברוואבי; וגם: מתי ניתן יהיה לרכוש במקום דירה חדשה?

בזמן שהקרן האקטיביסטית סטארבורד מייצרת לחץ על הנהלת מלאנוקס וטוענת שהחברה נדרשת לשינויים מהותיים, יצאו נציגי הנהלת מלאנוקס לביקור בחברת ASAL ברוואבי, שברשות הפלסטינית. שם העניקו חברי ההנהלה מניות לצוותי המהנדסים בחברה הפלסטינית. ASAL עוסקת בפיתוח פתרונות תוכנה, מעניקה מיקור חוץ של תהליכים עסקיים ועובדת בשותפות עם מלאנוקס הישראלית.

את פני המשלחת קיבלו איש העסקים והיזם הפלסטיני-אמריקאי בשאר אל מסרי, שערך להם על הדרך סיור מודרך ברוואבי, לצד מנכ"ל ASAL מוראד טאבוב. כשמסרי נשאל אם וכיצד ניתן לקנות דירה בעיר החדשה, הוא השיב כי בהחלט ניתן ובתנאי שהרוכש יעבור להתגורר במקום. עוד השתתפו בביקור ובסיור: עמית קריג, סמנכ"ל תוכנה במלאנוקס וחברי ההנהלה: דודו סלמה, ניר ניצני, עמית קריג, גיא ארגס ומוטי גרוסמן; וסארי טאהא נציג הטק-האב של רוואבי. מלאנוקס נסחרת לפי שווי שוק של 2.9 מיליארד דולר. אתמול זינקה מניית החברה ב-11%.

טארי טאהא דודו סלמה עמית קריג גיא ארגס ומוטי גרוסמן / צילום: חאדר מוחמד
 טארי טאהא דודו סלמה עמית קריג גיא ארגס ומוטי גרוסמן / צילום: חאדר מוחמד

קוקטייל וסיעור מוחות: האמת ומשמעותה נחשפו באירוע חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל-אביב

קוקטייל ותעתועי מוח - זה היה הנושא שעמד במרכז מפגש חבר הנאמנים הישראלי של אוניברסיטת תל-אביב, שנערך אמש (ג') בסלון בית של רותי ומנחם אורן, איש הנדל"ן החבר בקבוצה.

בתוכנית, מעבר לכיבוד ולמינגלינג, נחשפו הנוכחים גם למחקרים חדשים בחקר התודעה והתפיסה האנושית, ולהרצאתה של ד"ר ליעד מודריק, מבית הספר סגול למדעי המוח (הפקולטה למדעי המוח באוניברסיטה), ומבית הספר לפסיכולוגיה. מודריק הציגה בפני הנוכחים את הצד הנסתר שבתהליכי תפיסה. בשורה התחתונה, מסקנת הערב הייתה כי מה שאנו רואים ושומעים אינו בהכרח מה שבאמת קורה.

בהקשר זה או שלא בדיוק באותו ההקשר, גילה פרופ' יעקב פרנקל, יו"ר חבר הנאמנים לכמה מהנוכחים כי שם משפחתם המקורי של המארחים, רותי ומנחם אורן אינו אורן - אלא הורן. פשוט כאשר עלה אורן מלטביה, הוא התקשה להגות בעברית את שם משפחתו, והחליט לעברת אותו ולהגות - אורן, חשף פרנקל.

הפנימו ותפסו: פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה; אמנון דיק, יו"ר אגודת הידידים והמנכ"לית סיגל אדר; מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט וקארן שווק, מייסדת לוסיד השקעות; יגאל אהובי וגלית גוטמן; שרונה ושמואל שניצר; עו"ד תמיר גילת; התעשיין דן וסוזי פרופר; דיוויד אסיא, מייסד מג'יק ואחרים.

עמי דרייפוס ואורן הוד / צילום: ערן לם
 עמי דרייפוס ואורן הוד / צילום: ערן לם

קוקטייל אצל הקיסר: עמי דרייפוס, מנכ"ל אבן קיסר, מארח

ואם בענייני קוקטלים ונדל"ן עסקינן - אמש (ג') נפגשו במתחם "אנגלו ונינה" ביפו, כמה וכמה מנציגיו הבכירים של ענף הנדל"ן למגורים. הסיבה: קוקטייל חגיגי אותו ערכה והובילה חברת אבן קיסר, העוסקת בייצור משטחי קוורץ. עמי דרייפוס, מנכ"ל אבן קיסר ישראל, אירח במקום את נציגי הענף שרשמו נוכחות גברית בעיקר, ובה: דרור נגל, מנכ"ל אזורים; חיים פייגלין, מנכ"ל ובעלי צמח המרמן ורן בן אברהם, מבעלי החברה והמשנה למנכ"ל; אורן הוד, מנכ"ל אפריקה מגורים; אבישי בן חיים, מנכ"ל רוטשטיין; רון אבידן, מנכ"ל עופר השקעות; פיני דקל, מנכ"ל מנרב; רונן יפו, מנכ"ל אלעד מגורים מקבוצת תשובה; נסים אחיעזרא, מנכ"ל דוניץ; ירון שורק, מנכ"ל אלקטרה בנייה ואחרים.

דן פרופר ומנחם אורן  / צילום: איציק בירן
 דן פרופר ומנחם אורן / צילום: איציק בירן

ירושלים על ההדסון: "עם קצת עזרה מישראל, גם ניו-יורק יכולה להפוך למוקד החדשנות של העולם"

קרן ההון סיכון JVP חגגה בניו-יורק והזמינה את בכירי ובכירות הסצנה לחגוג איתה. אל האירוע שנערך על גדות ההדסון, בצ'לסי פירס (Chelsea Piers), 5 דקות הליכה נמרצת מהמרכז של גוגל במנהטן, הגיעו משקיעים, יזמים, סטארט-אפיסטים, וכל מי שחשוב לו לפגוש את בכירי התעשייה, כמו למשל את נציגי גוגל, טוויטר, עליבאבא, ענקית האינטרנט הסינית - צ'יהו 360, ועוד.

ושוב, גם הפעם, מי שהיה ממובילי האירוע ושב באחרונה לסצנה אחרי ביקור בפוליטיקה, היה אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP שהצהיר כי: "בעוד הסיליקון וואלי הפך למוקד החדשנות של ארה"ב, ניו-יורק, עם קצת עזרה מישראל, יכולה להפוך למוקד החדשנות של העולם".

עוד ייצגו את הקרן, השותפים: קובי רוזנגרטן, רפי קסטן, יואב צרויה, פיונה דרמון, גדי תירוש, מיכל דריימן ומנהלת קשרי המשקיעים של הקרן, נועה סגרי.

התארחו, חיזקו והתחזקו: מארק גזית, מנכ"לThetaRay ; שמרית צור דויד ורז רפאלי, מייסדי סיקרט דאבל אוקטופוס; ירון גלאי, מייסד אאוטבריין; עופר דרוקר, מנכ"ל מטומי; רוני פולמן, המובילה את מערך השיווק בגיימאפקטיב; אסף סומך, מייסד ומנכ"ל Iguaz.IO; אודי זיו, מנכ"ל ארניקס; גבי מנחם, מייסד ומנכ"ל לום סיסטמס; רונן יהושוע, מנכ"ל מורפיסק ואחרים.

אראל מרגלית  / צילום:  Mike Pont
 אראל מרגלית / צילום: Mike Pont