מנכ"ל ומייסד איירון סורס מצטרף לדירקטוריון פרטנר

וגם: "ילד הפלא" של עולם העסקים רוכש 19% מוולבורן ונצ'רס, הבוהמה התכנסה לצפייה ב"לה בוהם" והסיפורים אישיים שכיכבו בכנס התחדשות עירונית

תומר בר זאב  / צילום: איל יצהר
תומר בר זאב / צילום: איל יצהר

ספרינג ונצ'רס בשליטת אביב רפואה רוכשת 19% מוולבורן ונצ'רס בכ-2.1 מיליון דולר

חברת ספרינג ונצ'רס שבשליטת אביב רפואה, הודיעה על רכישת 19% בחברת ההשקעות וולבורן ונצ'רס (Wellborn Ventures) בבעלותו של צביקה סובל ממשפחת קאהן, תמורת כ-2.1 מיליון דולר.

רפואה היה מוכר בשעתו כ"ילד הפלא" של עולם העסקים. את דרכו בעולם העסקי הוא החל כבר בגיל 16, לאחר שייסד יחד עם אביו זאב את חברת מנועי החיפוש נטקס. בהמשך, ייסד רפואה את ספרינג ונצ'רס (לשעבר ביי2 נטוורקס), כאשר במאי 2016 מכרה החברה את פעילות הסחר המקוון שלה לקבוצת עזריאלי, עבור כ-80 מיליון שקל.

במסגרת העיסקה, ממשיכה ספרינג וונצ'רס להעניק שירותי ניהול לקבוצת עזריאלי עד לחודש מאי 2018.

וולבורן ונצ'רס נוסדה בשנת 2014, וממקדת את פעילותה בהשקעה בחברות טכנולוגיה פרטיות. צביקה סובל, שותף ומייסד וולבורן ונצ'רס מסר כי "לאחר שקיבלנו מספר רב של פניות מגורמים מובילים שונים אשר הביעו עניין רב להיכנס כשותפים בפעילותנו, החלטנו לחבור לקבוצתו של אביב רפואה". סובל, נשוי להילה קאהן, נכדתו של איש העסקים מוריס קאהן, ממייסדי אמדוקס.

אביב רפואה/ צילום: איל יצהר
 אביב רפואה/ צילום: איל יצהר

על הבמה - בוהמה ועסקים

לא רק הגשם הגיע השבוע ובישר שלכאורה החורף אוטוטו פה. גם עונת האופרה נפתחה אמש (ד'), ומשכה אליה את נציגי ונציגות הצמרת העסקית שמצאו זמן לצפות באופרה "לה בוהם".

התרשמו מהצלילים והקולות של הבוהמה הפריזאית: פרופ' רות ארנון, כלת פרס ישראל, לשעבר נשיאת האקדמיה הישראלית למדעים; איש העסקים ישראל מקוב, לשעבר מנכ"ל טבע; פרופ' יעקב פרנקל, לשעבר נגיד בנק ישראל; מיכל ודוד פורר, בעלי ניאופארם; טובה וסמי סגול ואחרים.

בתום המופע הוזמנו הנוכחים החברים באגודת ידידי האופרה לעלות על הבמה. הסיבה - קבלת פנים חגיגית וברכות מפיו של מנכ"ל האופרה, צח גרניט. עוד ברכו - עליזה יפו, יו"רית אגודת הידידים, ושרה סלע שיחד עם בעלה המדען פרופ' מיכאל סלע, נתנו חסות לאירוע. והיה עוד קשר - סלע וארנון, הם ממציאי ומפתחי תרופת הקופקסון.

טובה סגול, רות ארנון ושרה סלע/ צילום: אביב חופי
 טובה סגול, רות ארנון ושרה סלע/ צילום: אביב חופי

הכל מתחיל בתשתית: משתתפי כנס התחדשות עירונית חלקו עם הקהל סיפורים אישיים

אתמול (ד') נערך במלון דן פנורמה בתל-אביב כנס (נוסף) בנושא התחדשות עירונית. הפעם מדובר היה ביוזמה של עו"ד משה טרספולסקי, שותף בכיר לתחום ההתחדשות העירונית במשרד משה נסים, רינקוב, סנדרוביץ'. טרספולסקי טען על הבמה כי הדרך להורדת החסמים בתחום עוברת במשולש חקיקה-תקצוב-תשתיות. הכנס נערך במעמד שר השיכון והבינוי ח"כ יואב גלנט, שהצהיר במקום שעלות דירה בישראל לא צריכה לעבור את ה-700 אלף שקל.

חגי רזניק, מנכ"ל המשרד, חלק עם הנוכחים סיפור אישי יותר, ושיתף אותם בתשתית שלו - חוויות מילדותו הקשה בשכונת קרית יובל בירושלים והסביבה האלימה עמה הוא נאלץ להתמודד. "המשרד אישר לאחרונה תוכנית כוללת להתחדשות עירונית בקרית יובל שבה גדלתי. יש פה פוטנציאל לשינוי חברתי משמעותי אבל גם סכנות עבור הפרט החלש. הגישה שלנו היא לשים את האדם במרכז, זו תפיסת העולם שלי והרקע שממנו אני בא", הוא הסביר. אביגדור יצחקי, יו"ר מטה הדיור, שיתף בסיפור אישי מחויך יותר, וציין שהוא בדיוק התחדש בנכד נוסף. יצחקי גם טען על הבמה שאין בישראל בעיית תשתיות. למעט אולי בעיית תחבורה ציבורית.

השתתפו, הקשיבו והתחדשו: עינת גנון, מנהלת אגף התחדשות עירונית במשרד השיכון; עו"ד מוטי רינקוב; רוני בריק, יו"ר התאחדות בוני הארץ; ראובן קפלן, מנכ"ל עמידר; חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, ראשי ערים ורשויות ואחרים.

מוטי רינקוב, משה טרספולסקי ועינת גנון / צילום:  אבי בהרי
 מוטי רינקוב, משה טרספולסקי ועינת גנון / צילום: אבי בהרי

תומר בר זאב מצטרף לדירקטוריון פרטנר

תומר בר זאב, מנכ"ל וממייסדי חברת איירון סורס (IronSource), מצטרף לדירקטוריון חברת הסלולר פרטנר. את השידוך יצר חיים סבן, בעל השליטה בפרטנר, ובעל מניות באיירון סורס, המשקיע בה באמצעות קרן סבן קפיטל גרופ. איירון סורס פיתחה פלטפורמה להפצת תוכנות חינמיות ברשת ובסלולר. מינויו של בר זאב (42) לדירקטור, באה לחזק את כניסתה של פרטנר, בניהולו של המנכ"ל איציק בנבנישתי לתחום הטלוויזיה והדיגיטל.

תומר בר זאב  / צילום: איל יצהר
 תומר בר זאב / צילום: איל יצהר